۱
۰

راهنمای خرید مینی پی‌سی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰
راهنمای خرید مینی پی‌سی
راهنمای خرید مینی پی‌سی

آی‌تی‌من- اولین پارامتر مهم در خصوص مینی پی‌سی، سخت‌افزار داخلی و امکان ارتقاء قطعاتی مانند حافظه رم و درایو ذخیره سازی است. در خصوص پردازنده مرکزی به طور معمول امکان ارتقا در مدل‌های موجود در بازار وجود ندارد و مدل‌هایی که این ویژگی را ارائه می‌دهند، بسیار محدود بوده و از قیمت بالایی برخوردارند. از سوی دیگر باید به قیمت بالای پردازنده و حتی محدودیت مربوط به منبع تغذیه مینی پی‌سی نیز اشاره کرد. پارامتر دومی که باید به آن اشاره کرد، سیستم خنک کننده است که در بیشتر محصولات یونیوو دارای ساختار اکتیو (دارای فن) بوده که شرایط ایده آلی از نظر خنک سازی فراهم می آورند. کامپیوترهای کوچکی که دارای سیستم خنک‌کننده پسیو (بدون فن) هستند، در اجرای برنامه‌ها و کارکرد طولانی مدت با مشکل حرارتی مواجه می‌شوند.

طراحی و جنس بدنه به عنوان پارامتر مهم دیگر شناخته می شود که تاثیر زیادی در میزان ارتقای قطعات و طول عمر مینی پی‌سی دارند.

امکانات ارتباطی مانند شبکه سیمی، شبکه بی‌سیم و بلوتوث از جمله امکاناتی هستند که در انواع مینی پی‌سی برند ایرانی یونیوو ارائه می‌شوند تا کاربران از خریداری ماژول های مجزا بی نیاز شوند. پورت COM که برای اتصال برخی تجهیزات اداری خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، در برخی از کامپیوترهای کوچک یونیوو در دسترس کاربران قرار گرفته است. طیف کاملی از پورت های USB 3.1/3.0/2.0 برای اتصال تجهیزات ذخیره سازی و جانبی به همراه پورت های تصویری مانند VGA و HDMI به کاربران برای نصب قطعات مختلف، آزادی عمل می بخشد. قابلیت تعویض پردازنده در برخی از مینی پی‌سی‌های یونیوو وجود دارد که یک ویژگی بسیار خاص در مقایسه با رقبا به شمار می‌رود.
 
کد مطلب : ۲۷۴۳۷۶
نظرات شما
آرمان
Denmark
شما واقعا به این مطلب دو پاراگرافی میگین راهنمای خرید!!؟؟
این فقط یه رپورتاژ آگهیه! اونم یه رپورتاژ نصفه نیمه و ضعیف!
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما