۰
در نشست خبری پلتفرم رزرو اقامتگاه جاجیگا و حرکت اول اعلام شد

جاجیگا به بازار گردشگران خارجی وارد می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
جاجیگا به بازار گردشگران خارجی وارد می‌شود
جاجیگا به بازار گردشگران خارجی وارد می‌شود

آی‌تی‌من-  بابک سهرابی، بنیان‌گذار و مدیرعامل «جاجیگا» در این نشست خبری، با بیان اینکه جاجیگا یک پلتفرم رزور آنلاین اقامتگاه است که از سال 1396 شروع به فعالیت کرده است، گفت: در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم و با جذب سرمایه از حرکت اول، درصدد افزایش رشد و قرار گرفتن در رده اول بازار ایران هستیم.

وی افزود: جاجیگا هم اکنون بیش از 5 هزار اقامتگاه فعال در 170 شهر، روستا و منطقه گردشگری در تمامی استان‌های کشور دارد و دوهزار میزبان مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان این پلتفرم هستند.
وی با بیان اینکه تاکید جاجیگا از ابتدا بر شاخص‌های کیفی بوده و تا کنون نیز در همین مسیر گام برداشته‌ است، افزود: در شاخص رضایت مشتریان از خدمات اقامتی به عدد 4.48 از 5 رسیده‌ایم.

سهرابی با بیان اینکه استارتاپ جاجیگا در گیلان مستقر است، ولی تمامی کشور را تحت پوشش دارد، گفت: جاجیگا از ابتدا به سرمایه‌گذاری روی جوانان توجه داشته و اکنون یک تیم 11 نفره با مهارت در این شرکت کار می‌کنند. یکی از نقاط قوت ما نسبت به رقبا نیز بهره‌وری بالاتر افراد تیم و صرف هزینه‌های کمتر بوده است.

وی افزود: در سال 98 رشد ماهانه ما نسبت به ماه مشابه سال ماقبل 800 تا 900 درصد بود. اما در آبان ماه به دلیل شرایطی که پیش آمد، این رشد 4 برابری شد. با آغاز بحران همه‌گیری کرونا نیز رشد ما کاملا متوقف شد. اما در ماه‌های اخیر مجددا به رشد دو برابری ماهانه رسیده‌ایم.وی توضیح داد که در حوزه گردشگری، به دلیل ویژگی‌های فصلی، مقایسه هر ماه با ماه مشابه سال قبل اطلاعات دقیق‌تری به دست می‌دهد.

مدیرعامل جاجیگا درباره اقدامات این پلتفرم در دوران کرونا نیز گفت: ما باید یاد بگیریم که در کنار این ویروس به زندگی ادامه بدهیم. ما نیز در این راستا قدم برمی‌داریم.

 ارایه اقامتگاه‌های ضد عفونی شده
وی افزود: تا اردیبهشت امسال سامانه ما فعالیت نمی‌کرد؛ اما پس از آن اقداماتی انجام دادیم که خود را مسلح بکنیم. از جمله اینکه اقامتگاه‌های ضدعفونی شده را بر اساس پروتکل‌های توافق شده با میزبان‌ها، ارایه کردیم. هم اکنون بیش از یک ‌هزار اقامتگاه در این پلتفرم با گزینه ضدعفونی شده، ارایه می‌شود.سهرابی گفت: نکته مهم این است که اقامتگاه‌های ما در خارج از فضاهای شهری قرار دارد و به همین دلیل مسافران در معرض تماس چندانی قرار ندارند. ایر بی اند بی نیز در رزرو این گونه اقامتگاه‌ها رشد مشاهده کرده است.وی در مورد جایگاه کنونی جاجیگا در بازار رزرو اقامتگاه‌های غیر هتلی در ایران نیز گفت: هم اکنون این بازار شرکت پیشرو ندارد؛ اما رقبای خوبی مانند جاباما و اتاقک داریم و یکی از سه بازیگر اصلی اقامتگاه‌های غیر هتلی هستیم. هدف ما این است که در آینده به شرکت پیشرو این بازار با فاصله معنی‌داری از رقبا تبدیل شویم.

به گفته وی، محاسبه‌ها نشان می‌دهد که این بازار گردش مالی بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومانی  دارد و تمرکز ما این است که درصد بزرگی از این بازار را آنلاین بکنیم. هم اکنون بین 2 تا 5 درصد این بازار آنلاین شده است.

سهرابی با بیان اینکه خواسته گردشگران خارجی این است که زندگی ایرانی و فرهنگ ایرانی را تجربه کند، افزود: ما اقامتگاه‌هایی را عرضه می‌کنیم که در محیط‌های روستایی قرار دارد و توریست‌ها از این طریق  می‌توانند زندگی مردم  محلی را درک کنند. به همین دلیل به زودی وارد بازار ارایه اقامتگاه به گردشگران خارجی خواهیم شد.

وی درباره دلیل جذب سرمایه از حرکت اول نیز توضیح داد: مذاکرات ما با شرکت حرکت اول، پیش از همه‌گیری کرونا آغاز شد و هم‌زمان با شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دیگری نیز وارد مذاکره شده بودیم. حرکت اول از آنجا که با همراه اول مرتبط است، ظرفیت خوبی برای دسترسی به کاربران در اختیار ما می‌گذارد.

 حرکت اول، صاحب 20 درصد سهام جاجیگا
محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول نیز در این نشست خبری با اعلام اینکه این شرکت 20 درصد سهام جاجیگا را در اختیار گرفته است، گفت: صنعت گردشگری آنلاین در سال 2017 به میزان 940 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته که این رقم تا سال 2029 میلادی  به 1.4 هزار میلیارد دلار می‌رسد که نشان دهنده  جذابیت این فضا برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا سال2029به میزان 5 درصد از کل صنعت گردشگری در اختیار پلتفرم‌های آنلاین باشد.

عباسخانی گفت: شرکت حرکت اول نیز یک راهبرد 5 ساله برای سرمایه گذاری در 6 صنعت دارد که گردشگری یکی از اولویت‌های ما بوده است و با همین رویکرد در جاجیگا سرمایه‌گذاری کردیم و آماده کمک به بزرگ‌تر شدن جاجیگا و تبدیل آن به بازیگر اول بازار هستیم و برای سرمایه‌گذاری سنگین در این زمینه آمادگی داریم.وی همچنین تاکید کرد که حرکت اول وارد بخش‌های دیگر حوزه گردشگری هم خواهد شد و هم اکنون با یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین بلیت در حال مذاکره است.

گفتنی است که شرکت حرکت اول پیش از این در 4 استارتاپ آچاره، اوبار، همراه مکانیک و پینکت سرمایه‌گذاری کرده بود.

 مرحله اول رشد: تیم‌سازی و برندینگ
مدیرعامل جاجیگا درباره اقدامات این شرکت پس از جذب سرمایه گفت: در مرحله اول تیم سازی و جذب نیرو خواهیم داشت. همچنین در زمینه برندینگ و تبلیغات و ورود به فضای فیزیکی تبلیغات نیز هزینه خواهیم کرد.

سهرابی افزود: استراتژی جاجیگا از ابتدا کیفیت بوده است. ما با ارایه خدمات با کیفیت بخش خوبی از بازار را متوجه خودمان کردیم و حالا زمان آن است محصول را به بخش بزرگ‌تری از بازار معرفی خواهیم کرد.

وی درباره نکات کیفی مدنظر جاجیگا نیز توضیح داد: رقبای ما از ابتدا به کمیت توجه کردند، یعنی اقامتگاه و رزرو بیشتر. ولی ما استانداردهایی را از نظر کیفی مدنظر قرار دادیم و به آنها پایبند ماندیم.

سهرابی افزود: با بروز اولین مشکل یا نارضایتی، موضوع را پیگیری می‌کنیم و اگر به این نتیجه نرسیم که میزبان، درصدد رفع مشکل است، اقامتگاه را از پلتفرم حذف می‌کنیم. به همین دلیل، تعداد اقامتگاه‌های حذف شده ما از کل اقامتگاه‌های برخی سامانه‌های دیگر بیشتر بوده است.
 
کد مطلب : ۲۷۴۳۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما