۰

رجیستر گوشی مسافری در گمرکات آغاز شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۳
رجیستر گوشی مسافری در گمرکات آغاز شد
رجیستر گوشی مسافری در گمرکات آغاز شد

آی‌تی‌من- علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه ای اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه شماره ۹۹/۳۲۰۵۱/ص مورخ ۱۳۹۹/۶/۳ معاونت محترم پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به انضمام مصوبات جلسه شماره ۹۹٫۳۱۹۱۰/ص مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۷ ارسال می‌گردد. 

برابر مفاد بند (1- الف) مصوبات مذکور و در راستای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات مسافرین ورودی جهت ریجستری گوشی تلفن همراه مقرر گردیده است از این پس  اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین صرفا در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیر تجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می گردد. ضمنا برابر مندرجات متن مصوبات مذکور پس از این از هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی)، توسط مسافرین ممانعت به عمل می آید. خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی مناسب به مسافرین ورودی، کارشناسان مرتبط در گیت های مربوطه حاضر و نسبت به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس مصوبه ابلاغی از مورخ ۹۹/۷/۱۲ و با رعایت کامل سایر مقررات اقدام لازم معمول نمایند.

ضمنا در صورت عدم وجود شناسه ارزاش در سامانه TSC نسبت به پذیرش ارزش کالا براساس اسناد مثبته صاحب کالا و ادامه تشریفات گمرکی اقدام و سپس مراتب را به دفتر تعیین ارزش جهت اقدام لازم منعکس نمایند.

به گزارش ایرنا پیش از این انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی این طرح هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه ها را با مشکلات عدیده ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.
 
کد مطلب : ۲۷۴۴۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما