۰

مایکروسافت دوباره برای خرید نوکیا دندان تیز کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
مایکروسافت دوباره برای خرید نوکیا دندان تیز کرد
مایکروسافت دوباره برای خرید نوکیا دندان تیز کرد

آی‌تی‌من-  شرکت تحقیقات بازار CCS Insights به‌تازگی پیش‌بینی‌های تجاری خود را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده، ممکن است سال آینده مایکروسافت باری دیگر نوکیا را خریداری کند. این پیش‌بینی، تعجب افراد زیادی در دنیای فناوری را برانگیخته است.

اگر با دقت بیشتری به تاریخچه این مساله نگاه کنیم به یاد می‌آوریم که سال ۲۰۱۳، مایکروسافت همه نوکیا را خریداری نکرد و تنها بخشی از این شرکت که به تجارت دستگاه‌ها و خدمات تلفن‌های همراه مربوط بود به آن سپرده شد. با افزایش خدمات نرم‌افزاری 5G و تلکو (telco)، نوکیا در حال تبدیل شدن به یک هدف جذاب برای سرمایه‌گذاران و حتی کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا است.

دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که نوکیا یک برند بسیار خوب برای کمک به دیگر شرکت‌های این کشور به‌منظور مقابله با هواوی چینی است. اکنون مدت زمان نسبتا زیادی است که هواوی به‌دستور ترامپ از سوی آمریکا تحریم تجاری شده است؛ مشکلات متعدد آمریکا با شرکت‌های چینی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. برای همین می‌توان گفت دولتمردان این کشور دست یاری هیچ شرکتی را برای مقابله با هواوی رد نمی‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی شرکت CCS Insights، مایکروسافت اولین نامزد برای خرید نوکیا در سال آینده خواهد بود. شرکت دیگری که در گزارش مذکور نام آن ذکر شده اینتل است. اگر نوکیا توسط هر یک از این دو شرکت خریداری شود، می‌تواند در دنیای فناوری شاهد پیشرفت چشم‌گیری باشد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۴۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما