۰
انگلستان اعلام کرد:

روس‌ها برای هک المپیک 2020 نقشه کشیده بودند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
روس‌ها برای هک المپیک 2020 نقشه کشیده بودند
روس‌ها برای هک المپیک 2020 نقشه کشیده بودند

آی‌تی‌من- دولت انگلستان روز دوشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه یا GRU پیش از تعویق رویداد المپیک 2020 که قرار بود تابستان امسال برگزار شد، به تحقیقات درباره مقامات و سازمان‌های مرتبط با المپیک و پارالمپیک دست زده بودند.

این بیانیه می‌افزاید: اهداف مورد نظر شامل سازمان‌دهندگان بازی‌ها، خدمات حمل و نقل و لجستیک و اسپانسرها بوده است.

این افشاگری‌ها از سوی دولت انگلستان، در همان روزی انجام شد که وزارت دادگستری آمریکا 6 مقام روس را به برنامه‌ریزی برای یک رشته حمله سایبری متهم کرد. بنا به اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده، تعدادی از این افراد با حملات سایبری به المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ در کره جنوبی، مرتبط بوده‌اند.

وزارت دادگستری ایالات متحده ۶ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را به حملات هکری علیه گرجستان، فرانسه، انگلیس، اوکراین، سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی (OPCW) و بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را متهم کرد.

بنا به اعلام  وزارت دادگستری آمریکا، یک هیأت منصفه در ایالت پنسیلوانیا این ۶ نفر را به توطئه، هک کامپیوتری، کلاهبرداری آنلاین، سرقت هویت و ثبت غیرقانونی دامنه متهم کرد.

اسامی این ۶ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه عبارت است از یوری سرگئیویچ آندرینکو، سرگئی ولادیمیروویچ دِتیستوف، پاول والریویچ فرالوف، آناتولی سرگیویچ کووالف، آرتم والریویچ اوچیچنکو و پتر نیکلایوویچ پلیسکین.

طبق پرونده اتهامات، این ۶ افسر اطلاعاتی دو سال پیش و در جریان بازی‌های المپیک در پیونگ چانگ با استفاده از بدافزارهایی همچون  KillDisk، Industroyer، Notpetya  وOlympic  Destroyer و همچنین شبکه‌های اینترنتی در اوکراین و گرجستان به اهداف موردنظر خود حمله کرده‌اند.

بیانیه دولت انگلستان نیز حاوی جزییات بیشتری درباره حملات سایبری به المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 است.

در این بیانیه آمده است: افسران GRU در زمان حمله به مراسم افتتاحیه المپیک 2018، خود را به عنوان هکرهای چینی و کره شمالی جا زده بودند. آنان سپس تور خود را گسترده‌تر کردند و مقامات رسمی بازی‌ها، سازمان‌های پخش تلویزیونی و حتی یک مجموعه اسکی را هدف قرار دادند.

مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا کشف کرده که این هکرها از یک بدافزار طراحی شده برای حذف گسترده داده‌ها استفاده کرده‌اند؛ بنابراین هدف آنها خرابکاری بوده است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلستان گفت: اقدامات GRU علیه المپیک و پارالمپیک، شرورانه و غیر مسوولانه است و ما آن را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم.

وی افزود: انگلستان به همکاری با متحدانش برای مقابله با حملات  مخرب سایبری در آینده ادامه می‌دهد.

 
مرجع : Business Insider
کد مطلب : ۲۷۴۵۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما