۰
با اعلام ممنوعیت حضور چینی‌ها!

اپراتورهای بزرگ دنیا سراغ 6G رفتند

تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶
اپراتورهای بزرگ دنیا سراغ 6G رفتند
اپراتورهای بزرگ دنیا سراغ 6G رفتند

آی‌تی‌من-  این گروه که به طور خاص روی دستیابی به ۶G در آمریکای شمالی تمرکز دارد، شامل ۴ شرکت مخابراتی بزرگ ایالات متحده یعنی AT&T، T-Mobile، Verizon و U.S. Cellular و شرکت‌های قدرتمندی مانند فیس‌بوک، مایکروسافت و کوالکام می‌شود.

شرکت‌های مخابراتی Bell Canada و Telus از کانادا و شرکت‌های Ciena، InterDigital، JMA Wireless و Telnyx هم از اعضای اولیه این گروه هستند.
شرکت اریکسون از سوئد، نوکیا از فنلاند و سامسونگ از کره جنوبی هم عضو اتحاد نسل بعدی هستند. هدف این اتحاد پیشتاز شدن در بازار 6G در آمریکای شمالی است و تحقیق و توسعه، تولید، استانداردسازی و آمادگی بازار را در بر می‌گیرد.

«اتحاد نسل بعد»، در سایت خود اعلام کرده عضویت شرکت‌هایی که «محصولات، خدمات، نرم‌افزارها یا برنامه‌هایی را برای استفاده در بخش تجاری، خصوصی یا شبکه‌های دولتی ارایه می‌کنند یا در حوزه شبکه‌های ارتباطی، چندرسانه‌ای یا خدمات ابری در آمریکای شمالی فعالیت دارند» بلامانع است. 
شرکت‌های که دولت ایالات متحده آن‌ها را تحریم کرده است (مانند شرکت چینی هواوی) اجازه پیوستن به این گروه را ندارند.
حرکت به سمت 5G  با سرعت زیادی انجام شد و تاکید آن بر این بود که به کشورهای دیگر، به خصوص چین، اجازه ندهد که در پیشرفت فناوری از ایالات متحده پیشی بگیرند. 

همچنین در سال‌های اخیر این موضوع مورد توجه قرار گرفته که با افزایش رقابت جهانی، نیاز است از فناوری‌های داخلی بیشتر حمایت شود. 

اوایل سال جاری، ATIS نقشه راه خود را ارایه کرد که هدفش این بود که ایالات متحده در حوزه 6G پیشتاز باشد. فعالیت اتحاد نسل بعدی هم بر این مبنا استوار است.

این اتحاد روی سه فعالیت استراتژیک اصلی تمرکز دارد که به این شکل می‌توان آن‌ها را توصیف کرد:
- ایجاد نقشه راه ملی برای 6G به منظور رسیدگی به چشم‌انداز رقابتی و پیشتاز شدن آمریکای شمالی در جهان.

- هم‌راستا شدن صنعت فناوری آمریکای شمالی بر اساس مجموعه‌ای از اولویت‌های اساسی که رهبری 6G را تعیین کرده و تاثیر گذاشتن بر سیاست و بودجه‌بندی دولت.

-  شناسایی و تعریف مراحل و استراتژی‌های اولیه برای کمک به تجاری‌سازی سریع و افزایش میزان پذیرش در سطح ملی و بین‌المللی.

مایک ناروکی، معاون فناوری و راهکارهای ATIS نیز معتقد است که بسیاری از حوزه‌های 6G که اتحاد روی آن‌ها تمرکز کرده (مانند تحقیق و توسعه، تولید و غیره) در 5G به صورت جداگانه و در چارچوب‌های زمانی مختلف مورد توجه قرار گرفته بودند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۶۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما