۰

کشف ۱۵ سایت و حساب برای فروش نوزاد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کشف ۱۵ سایت و حساب
 برای فروش نوزاد
کشف ۱۵ سایت و حساب برای فروش نوزاد

آی‌تی‌من-  سرهنگ داود معظمی‌گودرزی درباره جرایم پیشرفته افزود: پدیده فضای مجازی وقوع برخی جرایم را تسهیل کرده و جرایمی ‌از قبیل خرید و فروش نوزاد را تبدیل به جرایم تکامل یافته کرده است؛ در این خصوص حدود ۱۵ سایت و حساب برای فروش نوزدان در فضای مجازی کشف شده است.  

وی ادامه داد : پس از پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم که تمامی‌این جرایم بوسیله فرد خاصی مدیریت می‌شود و با اقدامات صورت گرفته درپلیس فتا طی ۴۸ ساعت توانستیم تا دو نوزاد چند ماهه و چند روزه را پیدا کنیم.  

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: پیگیری‌های پلیس فتا مخصوص امروز و دیروز نیست و همکاران ما همیشه در این حوزه فعالیت دارند. نکته مهم تر در خرید و فروش نوزاد توسط سایت‌های مختلف این است که در بسیاری از این معاملات حتی نوزادی به فروش نمی‌رسد و توسط آگهی‌هایی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد کلاهبرداری از خواهان نوزادان صورت می‌گیرد.

گودرزی افزود: تا به این لحظه تعداد کثیری از این افراد را دستگیر کرده ایم؛ اما دغدغه اصلی پلیس، امنیت روانی جامعه است.

سرهنگ گودرزی گفت: ضریب نفوذ اینترنت طی چند سال گذشته به شدت بالا رفته است؛ اما متاسفانه فرهنگ ما متناسب با تکنولوژی پیشرفت نکرده و این اتفاق منجر به ظهور مشکلات و تعارضاتی در قالب جرایم سایبری شده است. اما به این نکته هم باید توجه کنیم که فضای مجازی خدمات ارزنده ای همچون دولت و بانکداری الکترونیک را در کنار مضرات خود ارایه داده است.
 
مرجع : پلیس فتا
کد مطلب : ۲۷۴۷۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما