۰
با 300هزار قربانی در تهران

باند بزرگ کپی کارت بانکی منهدم شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
باند بزرگ کپی کارت بانکی منهدم شد
باند بزرگ کپی کارت بانکی منهدم شد

آی‌تی‌من- سرهنگ داود معظمی‌گودرزی گفت: از مدتی قبل شمار زیادی  از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت‌های مشابه اعلام کردند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمامی‌مالباختگان این پرونده بعد از سوختگیری در یک پمپ بنزین در شمال تهران مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

 رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران در جریان رسیدگی به اسن پرونده متوجه شدند که با یک باند حرفه‌ای مواجه هستند، گفت: تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ماموران موفق  به کشف سرنخ‌های ببشتری در این خصوص شده و در نهایت با استفاده از روش‌های فنی و پلیسی اعضای این باند را مورد شناسایی قرار دادند.

معظمی‌گودرزی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات انجام شد، اظهارکرد: پس از اخذ مجوز، ماموران با طراحی دو عملیات جداگانه و همزمان پنج عضو این باند شامل دو زن و سه مرد را در ویلاهایشان در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر و به تهران منتقل کردند.

وی با بیان اینکه دو نفر از متهمان دستگیر شده به جرم قتل عمد نیز تحت تعقیب بودند، گفت: بررسی سوابق افراد دستگیر شده نشان داد که اعضای این باند از افراد سابقه‌دار در زمینه قتل ، سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اسکیمر هستند که دائم در حال فعالیت مجرمانه بوده و در راستای منافع مالی خود دست به هر جرم و جنایتی زده بودند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان انجام بازجویی و بررسی مستندات اقدامات مجرمانه متهمان دستگیر شده گفت: بیش از ۸۰ درصد مالباختگان در این پرونده زن‌ها بودند. همچنین طی مستندات به دست آمده کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان در طول فعالیت مجرمانه این شبکه در یکی از پمپ‌بنزین‌ها واقع در شمال تهران کپی شده بود. تعداد شکات پرونده در تهران نیز تاکنون به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است و همچنان نیز در حال افزایش است.

معظمی‌گودرزی با بیان اینکه این افراد تحت پوشش متصدی پمپ بنزین فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا نیز زنان قربانیان بهتری برای آنان بودند، چرا که عمدتا زن‌ها از پیاده شدن از خودرو برای سوختگیری اجتناب کرده و این کار را بر عهده متصدی قرار می‌دهند.در همین فرصت نیز این افراد علاوه بر کپی کارت بانکی به رمز بانکی آنان نیز دست پیدا کرده بودند.

به گفته وی متهمان به جرم خود اعتراف کرده و برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد که به همراه این پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بهتر است سوختگیری توسط خود افراد انجام شود، گفت: مهم‌ترین موضوع اما رعایت محرمانگی رمز کارت بانکی است، حتی اگر شهروندان برای سوختگیری نیز از خودرو پیاده نمی‌شوند، لازم است که در هنگام وارد کردن رمز کارت بانکی شخصا رمز را وارد و اعلام آن به دیگر پرهیز کنند. تغییر دوره‌ای رمز کارت بانکی نیز توصیه‌ای است که باید جدی گرفته شود.
مرجع : پلیس
کد مطلب : ۲۸۲۱۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما