۰

از ضرورت خرید گوشی دانش‌آموزان تا نقص حریم خصوصی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸
از ضرورت خرید گوشی دانش‌آموزان تا نقص حریم خصوصی
از ضرورت خرید گوشی دانش‌آموزان تا نقص حریم خصوصی

آی‌تی‌من- حسین حق وردی ضمن برشمردن برخی مشکلات در شبکه اجتماعی یادگیری دانش آموزان (شاد) با توجه به بازخوردهای دریافتی از فرهنگیان، خانواده‌ها، دانش آموزان و کارشناسان، اظهار کرد: تا پیش از این آموزش‌ها سنتی بوده و حالا نوین شده است. تکنولوژی خاصیت شفاف‌سازی دارد. مشکلاتی که در آموزش‌وپرورش مُزمن و پنهان بوده، حالا در روش جدید رو آمده و نمایان شده است.وی ادامه داد: مثلا ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا ۱۵آبان‌ماه هر سال طول می‌کشد، حالا این سیستم روی آموزش مجازی سوار و مشکلاتش عیان شده است؛ مثلا سامانه سناد که بانک اطلاعاتی مدارس، دانش‌آموزان و معلمان است و زیرساخت شاد محسوب می‌شود، هنوز کامل نشده و خب طبیعی است که هر نقصی در سناد باشد به شاد هم منتقل می‌شود.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس  تصریح کرد: قطع و وصل شدن دائم شاد، هنگ کردن در زمان آموزش زنده، ناتوانی در ارسال ویدئو یا حتی یک فایل ساده از جمله ایرادات وارده به «شاد» است.حق وردی یادآور شد: در حوزه عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی، برخی‌ دانش‌آموزان که تعدادشان بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر است، اساسا به شاد دسترسی ندارند. دانش آموزانی هستند که توان خرید و داشتن گوشی تلفن هوشمند را ندارند.وی با بیان اینکه «شاد» با دسترسی‌های زیادی که برای خود در گوشی تلفن هوشمند ایجاد می‌کند، حریم خصوصی را نقض کرده است، ادامه داد: باید روی تلفن‌های هوشمند یا اندروید به روز نصب شود و این موضوع یعنی تحمیل هزینه زیادی به خانواده ها ایرادات فنی بسیاری از جمله اعلام خطا هنگام ثبت نام دارد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: قطعا آموزش مجازی، نیاز به پهنای باند وسیع برای جابجایی داده‎ها دارد و عملا با زیرساخت اینترنتی کشور به خصوص در استان‌های دوردست و کمتربرخوردار ناهمگون است.حق وردی افزود: برای نصب برنامه شاد دستگاه هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید با نسخه 4.4 یا بالاتر مورد نیاز است، پس نمی توان در گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل پایین تر از 4.4 این برنامه را نصب کرد که این ایراد هم به شاد وارد است. وی با بیان اینکه شاد ضریب تعامل آموزشی مناسبی  ندارد، گفت: آموزش ندیدن معلمان و کادر آموزشی مدارس نیز یکی دیگر از مسائلی است که در استفاده از شاد احساس می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم با اظهار تأسف از اینکه «شاد» هزینه‌های بیشتری از جمله ساعات کاری بیشتر، بیماری‌های چشمی، هزینه خرید یا تعمیر گوشی‌های هوشمند به فرهنگیان تحمیل کرده است، گفت: این هزینه‌ها جدای از هزینه حجم مصرفی اینترنت شاد است و این هزینه برای معلمان و دانش آموزان بسیار بالا است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار رسیدگی آموزش و پرورش به این موارد شد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با دعوت از وزیر آموزش و پرورش پیگیر حل مسائل و مشکلات شاد در نشست‌های آتی خود خواهد بود.
کد مطلب : ۲۷۴۷۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين