۰

برگزاری نخستین رویداد بازشناسی چهره در ایران؛ به زودی

تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
برگزاری نخستین رویداد بازشناسی چهره در ایران؛ به زودی
برگزاری نخستین رویداد بازشناسی چهره در ایران؛ به زودی

آی‌تی‌من- رویداد بازشناسی چهره یا همان FaceCup ، به عنوان اولین رویداد تخصصی مشابه FRVT در ایران، با پشتوانه دانشگاهی بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

در زمینه بازشناسی چهره، موسسه NIST آمریکا از سال 2000 مسابقات مختلفی را تحت عنوانFRVT  برگزار می‌کند، که امروزه به ‌عنوان مرجعی برای رقابت شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی مختلف در این زمینه شناخته می‌شود و مسابقه FaceCu در ایران  به عنوان اولین رویداد مشابه FRVT بصورت آنلاین و با پشتوانه دانشگاهی در کشور برگزار خواهد شد.

هدف از این رویداد، کمک به تحقیق و توسعه، تشویق محققان فعال دراین زمینه، بومی‏‌سازی و رفع وابستگی به محصولات خارجی، شناخت محصولات برتر، افزایش دقت الگوریتم‌‏های موجود و همچنین برقراری ارتباط تیم‏‌های دانشگاهی با پروژه‏‌های ملی و صنعتی است.

 زمان برگزاری این مسابقه روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه امسال و به صورت آنلاین است. هر یک از متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌‌توانند به صورت رایگان الگوریتم‌‌های مورد نظر خود را برای ارزیابی و رتبه‌بندی به این آدرس ارسال کنند.

در دنیای امروز هر دانشی به سرعت در حال پیشروی‌های باور نکردنی است و بطور طبیعی این راه چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد اما در مقابل فرصت‌هایی نیز وجود دارد؛ یکی از این دانش‌ها هوش‌مصنوعی است که به یکی از مهم ترین چالش‌های پیشرفت تکنولوژی و همسان سازی ماشین و انسان تبدیل شده است.

يادگيري عمیق، یکی از تکنیک‌های پیاده سازی هوش مصنوعی است. ظهور و پیشرفت چشمگیر یادگیری عمیق در دهه اخیر، باعث شده است تا توانایی ماشین به انسان نزدیک شود و به این علت حل مساله بازشناسی چهره توسط ماشین مورد اقبال گسترده پژوهشگران قرار گرفته است.

 حجم مطالعات منتشر شده مرتبط با بازشناسی چهره در کنار سرمایه گذاری‌های عظیم شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات  نظیر فیسبوک، مایکروسافت، گوگل و آمازون منجر به دستاوردهای بزرگی در این زمینه شده است.

 همچنین امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از سازمان‌ها به ارایه خدمات در بستر مجازی و بصورت غیر حضوری علاقه‌مند هستند که برای نیل به این مهم، موضوع احراز هویت افراد و مشتری‌ها توسط چهره، بیش از گذشته مطرح شده است. همه این عوامل باعث شده است تا سریع‌تر از آنچه که پیش بینی می‌شد، بشر در مسیری جدید از پیشرفت تکنولوژی قرار گیرد. 

برگزیدگان نخستین رقابت بازشناسی چهره در ایران علاوه بر دریافت جوایز نفیس نقدی، از فرصت‌‌های ویژه برای همکاری و استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی برخوردار خواهند شد. 

مشارکت در پروژه‌‌های ملی، معرفی فرصت‌‌های شغلی و ارائه گواهی نامه به تیم های برتر، از جمله مزایای دیگری است که به برگزیدگان رویداد بازشناسی چهره تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت رایگان در نخستین مسابقه بازشناسی چهره، از طریق لینک https://facecup.ir اقدام کنند.


 
کد مطلب : ۲۷۴۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما