۰

استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن افراد گم شده در جنگل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
استفاده از هوش مصنوعی
 برای یافتن افراد گم شده در جنگل
استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن افراد گم شده در جنگل

آی‌تی‌من-  در عملیات امداد و نجات افرادی که در جنگل‌ها گم می‌شوند، از دوربین‌های حساس به دما استفاده می‌شود که روی هلیکوپتر نصب شده‌است؛ تا اختلاف دمای بدن شخص و محیط اطراف، امکان یافتن آن‌ها را در انبوه درختان و گیاهان فراهم کند. اما تصاویر این دوربین‌ها همواره دارای وضوح مطلوب نیستند و به دلیل افزایش دمای زمین و شاخ و برگ درختان در اثر تابش نور خورشید ممکن است تشخیص افراد گم شده در جنگل امکان‌پذیر نباشد.

محققان برای حل این مشکل فناوری جدیدی را توسعه دادن که با استفاده از هوش مصنوعی قادر است تصاویر گرمایی مربوط به یک منطقه را که با استفاده از هلیکوپتر تهیه می‌شود، به صورت تطبیقی و به گونه‌ای پردازش کند که یک تصویر واحد را به دست دهد. پس از این پردازش، تصویری به دست می‌آید که گویی با استفاده از یک لنز بسیار بزرگتر تهیه شده و در مقایسه با هریک از تصاویر مورد استفاده، دارای عمق بیشتری دارد. در این تصویر بزرگ شاخ برگ درختان محو شده و سطح زمین با وضوح بسیار بیشتری قابل مشاهده است.

در آزمایشات اولیه این فناوری محققان توانستند موقعیت افراد گم شده در جنگل را با دقت ۸۷ تا ۹۵ درصد شناسایی کنند. در حالی که دقت روش‌های فعلی تنها ۲۵ درصد است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۹۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما