۱
۰

برنامه آمریکا برای جاسوسی از کاربران موبایل

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
برنامه آمریکا برای جاسوسی 
از کاربران موبایل
برنامه آمریکا برای جاسوسی از کاربران موبایل

آی‌تی‌من-  این پلتفرم نرم افزاری به دولت آمریکا و نهادهای اطلاعاتی این کشور امکان می‌دهد تا از گوشی‌های هوشمند افراد برای نفوذ به رایانه‌ها، روترها، مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند، خودروهای پیشرفته و هر وسیله برقی دیگر تحت شبکه مورد استفاده آن اشخاص استفاده کنند.

شرکت سیگنال فریم که در واشنگتن فعالیت می‌کند و تخصص آن فناوری‌های بی سیم است، از امکان نصب این نرم‌افزار روی پنج میلیون گوشی خبر داده است. 

از این طریق ردگیری موقعیت مکانی مالکان این گوشی‌ها و شناسایی بیش از ۵۰۰ میلیون وسیله برقی جانبی مورد استفاده این افراد نیز به سادگی ممکن می‌شود. در مرحله بعد می‌توان به اطلاعات ذخیره شده روی این ابزار و وسایل دسترسی داشت.

سیگنال فریم برای توسعه این فناوری در حال همکاری با ارتش آمریکاست و بر این باور است که از این طریق می‌توان فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی را ارتقا بخشید و داده‌های طبقه‌بندی شده و غیر طبقه‌بندی شده را به راحتی و با استفاده از هوش مصنوعی این نرم افزار استخراج و تجزیه و تحلیل کرد.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا برای پیشبرد این طرح ۵۰ هزار دلار بودجه در اختیار سیگنال فریم قرار داده تا تمامی کاربردهای نظامی این طرح مشخص شود. انتظار می‌رود در آینده باز هم بودجه بیشتری به پیشبرد این طرح اختصاص یابد.

پلتفرم نرم افزاری سیگنال فریم بعد از تکمیل، گوشی‌های تلفن همراه هر فردی را در عمل به یک دستگاه شنود تبدیل می‌کند که قادر به شناسایی تمامی دستگاه‌های برقی بی‌سیم در محیط اطراف خود خواهد بود و می‌تواند ضمن متمایزسازی و شناسایی هر یک از این دستگاه‌ها زمان و مکان حضور و فعالیت آنها را مشخص کند. 

هر کدام از این دستگاه‌ها نیز به طور زنجیره‌ای در صورت جابجایی می‌توانند دستگاه‌های جدید دیگری که در اطرافشان قرار می‌گیرند را شناسایی و مشاهده کنند.

استفاده از این روش برای شناسایی دیگر دستگاه‌ها و سرقت اطلاعات به خصوص از طریق گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است.

در عین حال میزان کارایی آن بر روی گوشی آیفون در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

باید توجه داشت که بسیاری از کاربران در زمان نصب برنامه‌های تلفن همراه روی گوشی‌های خود اجازه‌های دسترسی زیادی را به برنامه‌های یادشده می‌دهند و با این کار عملاً امنیت و حریم شخصی خود را به خطر می‌اندازند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۴۹۳۹
نظرات شما
منبع؟
انتهای خبر منبع ذکر شده.
گاردین
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما