۰
تخصیص ارز به واردکنندگان

بازار موبایل رونق می‌‌گیرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
بازار موبایل رونق می‌‌گیرد
بازار موبایل رونق می‌‌گیرد

آی‌‌تی‌من- امیر اسحاقی اعلام کرد که حجم قابل توجهی ارز به شرکت‌های واردکننده گوشی تخصیص شده است و به زودی شاهد رونق بازار موبایل خواهیم بود.

از ابتدای سال و با شیوع ویروس کرونا، به دلیل عدم تخصیص ارز، واردات گوشی به حالت تعلیق درآمد و این موضوع باعث افزایش بی‌رویه قیمت گوشی شد؛ چرا که به دلیل وارد نشدن گوشی به کشور، موجودی جوابگوی نیاز بازار نبود.

با این حال ظاهرا بعد از کش و قوس‌هایی، بالاخره ارز به واردات گوشی تخصیص داده شد.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در ایام تعطیلات دو هفته‌ای قرنطینه، این ارز به واردکنندگان اختصاص یافت.
از اوایل هفته نیز فروشگاه‌ها و مراکز خرید موبایل باز شدند و انتظار می‌رود که تا دو سه هفته آینده کالاهای دپو شده در گمرک ترخیص شود و به این ترتیب شاهد عرضه گوشی در بازار خواهیم بود و کمبود موبایل در بازار جبران می‌شود.

بر اساس گزارش امیر اسحاقی اگر ثبت سفارش گوشی بر اساس برنامه صورت گیرد، تا یک ماه آینده نیز گوشی‌های جدید وارد بازار کشور خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی همچنین اعلام کرد که از اواخر خرداد سال گذشته که طرح رجیستری کامل شد، حالا واردات گوشی به شکل ۱۰۰ درصدی از راه قانونی صورت می‌گیرد و درصد کمی از گوشی‌ها به شکل مسافری وارد بازار کشور می‌شود که رقم آن حتی به دو درصد هم نمی‌رسد و به این ترتیب اصلا جای نگرانی نیست.

امیر اسحاقی همچنین درباره تعداد واردکنندگان موبایل اعلام کرد که از ۱۵۰ شرکت، هم‌اکنون این تعداد به ۴۰۰ شرکت رسیده و رقابت سازنده‌ای بین این شرکت‌ها وجود دارد.

البته وی اعلام کرد که از میان این ۴۰۰ شرکت فقط ۱۵۰ واردکننده توانسته‌اند ارز دریافت کنند و این موضوع نارضایتی سایر شرکت‌ها را موجب شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که اگر تخصیص ارز به شکل دوره‌ای و مثلا بر اساس برنامه‌ریزی هفتگی و ماهانه صورت گیرد و به همه‌ شرکت‌ها به شکل مساوی ارز تخصیص داده شود، تا اواخر سال شاهد رونق بیشتر بازار موبایل خواهیم بود و همینطور اگر تا بهمن ماه اختصاص ارز به شکل مداوم صورت گیرد، شب عید امسال بازار پررونقی را شاهد
 خواهیم بود.
 
کد مطلب : ۲۷۵۰۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما