۰
تا 10 روز آینده انجام می‌شود

اتصال 1200 روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
اتصال 1200 روستای  سیستان و بلوچستان به اینترنت
اتصال 1200 روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت

آی‌تی‌من-  محمدجواد آذری جهرمی ‌در آغازین روز سفر ده روزه خود به سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که در اینستاگرام قول دادم برای برطرف شدن محرومیت ارتباطی استان به مدت 10 روز در استان حضور خواهم داشت.

وی افزود: بعد از پایان سفرهم نیز یکی از معاونان وزارت‌خانه تا اردیبهشت 1400 در استان حضور خواهد داشت تا عملیاتی و میدانی محرومیت‌های ارتباطی استان برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات تصریح کرد: سه تیم عملیاتی همزمان با سفر در سه نقطه استان شامل نوار ساحلی، منطقه بلوچستان و منطقه سیستان حضور خواهند داشت و تا ده روز آینده 1200 روستای فاقد اینترنت را به شبکه متصل خواهند کرد.

آذری جهرمی‌ادامه داد: اکنون از مجموع سه‌هزار و 442 روستای بالای 20 خانوار در استان سیستان و بلوچستان، 2 هزار و 126 روستا به وسیله ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات، 763 روستا نیز توسط همراه اول و یک‌هزار و 968 روستا هم به وسیله خود وزارت ارتباطات و با کمک پیمانکار روستایی خود یعنی‌های‌وب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند؛ در مجموع بیش از دو هزار 512 روستای این استان به اینترنت دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه این جمعیت ممکن است با کمک ADSL ، همراه اول، ایرانسل و‌های‌وب به اینترنت دسترسی داشته باشند، افزود: ارتباطات روستایی خانگی در استان سیستان و بلوچستان مطلوب نیست.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران فقط در 286 روستا تلفن خانگی سیمی‌ارایه می‌کند، البته خدمات بی‌سیمی‌و تلفن خانگی بی‌سیم در یک‌هزار و 164 روستا وجود دارد که روی این بستر امکان دریافت اینترنت وجود ندارد.فقط 286 روستا اینترنت خانگی دارند و این آمار شرکت مخابرات ایران است.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۵۱۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما