۰

پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی آغاز شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی آغاز شد
پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی آغاز شد

آی‌تی‌من- «سرو رشد پایدار یکم» نام این صندوق است که با نماد «ویسرو» با سرمایه 1600 میلیارد ریال پذیره‌نویسی خود را آغاز کرده و تا پانزدهم دی ماه ادامه دارد. حوزه فعالیت آن نیز «تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای مبتني بر فضای مجازی» است.

دوره فعالیت «سرو رشد پایدار یکم» مطابق با امیدنامه آن 5 سال است که امکان گسترش عمر آن به 6 سال و یک سال هم به تسویه وجود دارد و از طریق کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری 5 هزار واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان 20 درصد آن را در زمان تاسیس تعهد کرده‌اند و مابقی از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

همچنین تمرکز این صندوق برای سرمایه‌گذاری عمدتا روی استارتاپ‌ها در بدو تاسیس آنها نیست، بلکه کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌اند و بخشی از بازار را در اختیار گرفته‌اند و در حال حاضر نیازمند تزریق منابع مالی و تیم مدیریتی مجرب هستند تا بتوانند مسیر رشد را طی کنند و به بالندگی و رقابت‌پذیری لازم برسند.

این صندوق‌ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه­گذاری در کسب و کارهای نوپا، کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند. این نوع از سرمایه گذاری‌ها سرمایه گذاری‌هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه به 11 صندوق افزایش یافت که با توجه به پذیره نویسی 2 صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق‌ها به 6850 میلیارد ریال افزایش می‌یابد. از مجموع مذکور در حدود یک سال گذشته 4 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و 2 سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه 5100 میلیارد ریال پذیره نویسی شده اند که از این میان، 3 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده اند.

همچنین 2 صندوق سرمایه­گذاری جسورانه و 2 صندوق سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه 15400 میلیارد ریال موفق به اخذ موافقت اصولی شده‌اند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما