۰

تسهیلات صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان با عاملیت زنان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۸
تسهیلات صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان با عاملیت زنان
تسهیلات صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان با عاملیت زنان

آی‌تی‌من-  علی وحدت دیروز در رویداد «نقش موثر زنان در مدیریت بهینه مصرف در حوزه برق، آب و انرژی (شکوفا)» گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیرعاملی زنان در حال فعالیت هستند. البته زنان در بخش R&D و توسعه محصول در شرکت‌های دیگر نیز نقش کلیدی دارند. این شرکت‌ها جزو بهترین شرکت‌هایی هستند که توسط زنان راهبری می‌شود. به گفته وی، پس از شیوع ویروس کرونا، مجموعه صندوق نوآوری برگزاری رویدادها را به‌صورت مجازی ادامه داد که یکی از این رویدادها، «دوشنبه‌های استارت‌آپی» است؛ این رویدادها به منظور معرفی توانمندی‌های استارت‌آپ‌ها به سرمایه‌گذاران خطرپذیر برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به نیمی‌ از طرح‌های دوشنبه‌های استارت‌آپی با ابزار هم‌سرمایه‌گذاری صندوق، موفق به جذب سرمایه مورد نیاز خود شدند. نگاه ما، اقتصادی است و چنانچه طرحی به مرحله عقد قرارداد برسد از نظر ما موفقیت حاصل شده است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این رویداد از اعطای خدمات و تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان با عاملیت زنان از سوی صندوق نوآوری خبر داد.

سیاوش ملکی‌فر گفت: در زمینه برخورداری از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در سال ۹۹ میزان استفاده از خدمات بیشتر شده است به‌طوری‌که در زمینه توانمندسازی ۵۳۵ فقره خدمات ارائه شده است که از این تعداد ۱۷۵ شرکت به مدیریت زنان آن را دریافت کرده که ۲۹ درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان با مدیریت زنان را شامل می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی، ۹۷۲ فقره تسهیلات ارائه شده که ۷۷ شرکت دانش بنیان با عاملیت زنان از این خدمت استفاده کردند. در زمینه ارائه تسهیلات نیز ۲۵۸۳ فقره تسهیلات ارائه شده است که ۳۸۴ شرکت دانش بنیان با عاملیت زنان از این خدمات استفاده کردند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما