۰

تولید آیفون ۱۲ برای اپل گران تمام شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
تولید آیفون ۱۲ برای اپل گران تمام شد
تولید آیفون ۱۲ برای اپل گران تمام شد

آی‌تی‌من - چندی پیش، اپل در مراسم Hi Speed، چهار گوشی جدید از خانواده آیفون ۱۲ را رونمایی و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های زنجیره تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه بازار کرد. گوشی‌های مذکور برای اولین‌ بار از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) بهره می‌برند و به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند. در سری آیفون ۱۲ تراشه قدرتمند A14 وظیفه پردازش‌های سنگین را بر عهده گرفته است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که این ویژگی‌ها باعث افزایش هزینه تولید آن‌ها در مقایسه با مدل سال گذشته شده است و درمجموع، ارزش فهرست مواد اولیه (BoM) آیفون ۱۲ بالغ بر ۴۱۵ دلار برآورد می‌شود که در مقایسه با آیفون 11T جهشی ۲۱ درصدی است.

همچنین تغییر از نمایشگرهای LCD به OLED در آیفون ۱۲، جهش چشمگیری در هزینه‌های تولید این سری محسوب می‌شود و هزینه این بخش را بیش از ۲۳ دلار افزایش داده است. علاوه ‌بر این، مؤلفه‌هایی همچون مودم 5G کوالکام موسوم به X55، گیرنده‌ها و ماژول‌های RF جلویی (RF-FEM) تأثیر بسزایی در افزایش هزینه‌های آیفون ۱۲ دارند؛ به‌طوری که تخمین زده می‌شود این اجزا در حدود ۳۴ دلار هزینه‌ها را افزایش داده‌اند. البته گفته می‌شود اپل سفارش برخی از قطعات مورد نیاز خود را بین چندین تأمین‌کننده تقسیم کرده است که می‌تواند بر کاهش هزینه‌های نهایی تأثیرگذار باشد.
 
کد مطلب : ۲۷۵۳۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما