۰

هند ۵۹ اپلیکیشن چینی را مسدود کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸
هند ۵۹ اپلیکیشن چینی را مسدود کرد
هند ۵۹ اپلیکیشن چینی را مسدود کرد

آی‌تی‌من - به دنبال درگیری نظامی ‌چین و هند در سال گذشته میلادی، هند مواضع سرسختانه ای بر علیه چین اتخاذ کرد و از جمله برخی نرم افزارها و اپلیکیشن‌های چینی را مسدود کرد.

منابع مطلع می‌گویند این سیاست هند ادامه می‌یابد و ۵۹ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک کماکان در هند مسدود می‌مانند. علت این مساله عدم تبعیت اپلیکیشن‌های یادشده از سیاست‌های هند در زمینه حریم شخصی و عدم توجه به قوانین داخلی هند اعلام شده است. اولین بار اپلیکیشن‌های یادشده در ژوئن سال ۲۰۲۰ مسدود شدند و در آن زمان وزارت فناوری ارتباطات و الکترونیک هند به مدیران ۵۹ اپلیکیشن یادشده فرصت داد تا مواضع خود را در مورد موضوعاتی مانند حذف محتوا در صورت درخواست دولت هند، فعالیت برخی کاربران به نفع دولت‌های خارجی یا تحت تاثیر لابی‌های مختلف اعلام کنند.

بر همین اساس از شرکت‌هایی مانند بایت دنس مالک تیک تاک، تنسنت مالک وی چت و علی بابا مالک یو سی بروزر و غیره خواسته شد تا به ۷۷ سوال در زمینه‌های فوق الذکر پاسخ دهند و بعد از دریافت پاسخ‌های شرکت‌های چینی و بررسی آنها در نهایت تصمیم گرفته شد تا ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی در هند با هدف حفظ امنیت ملی و حاکمیت هند ادامه یابد. طرف هندی موضوع را به اطلاع شرکت‌های چینی رسانده و برخی از آنها از جمله تیک تاک با صدور بیانیه‌ای از بررسی موضوع خبر داده‌اند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۵۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما