۰

ویکی‌پدیا به مقابله با اخبار جعلی رفت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۹
ویکی‌پدیا به مقابله با اخبار جعلی رفت
ویکی‌پدیا به مقابله با اخبار جعلی رفت

آی‌تی‌من-  بر این اساس تمامی‌ کاربران ویکی‌پدیا از افزودن اطلاعات غلط یا جهت دار به این وب سایت منع می‌شوند و نیز حق ندارند از پلتفرم ویکی‌پدیا برای آزار دیگران سو استفاده کنند. کاربرد کلیشه‌های سخیف، طعنه زدن، اظهارات ابلهانه، نفرت‌انگیز و تهدید به هرگونه خشونت نیز در ویکی‌پدیا ممنوع خواهد بود.

از سوی دیگر کاربران حق ندارند از قدرت و امکانات خود در ویکی‌پدیا برای تأثیرگذاری منفی غیرقانونی استفاده کنند و دیگر کاربران را آزار دهند. ویراستاران هم باید تغییرات خود در ویکی‌پدیا را با نهایت حسن نیت انجام داده و نسبت به سایر ویراستاران ویکی‌پدیا با احترام و حسن نیت رفتار کنند. احترام به تنوع اندیشه‌ها، مذاهب، جنسیت‌ها، سن، فرهنگ و زبان‌ها نیز باید مورد توجه ویراستاران ویکی‌پدیا باشد.

ویکی‌پدیا اظهار امیدواری کرده این تغییرات موجب شده تا ویکی‌پدیا کماکان محیطی امن و مناسب و قابل اعتماد برای تولیدکنندگان محتوا و کاربرانی که در جست‌وجوی اطلاعات دقیق و صحیح هستند، باقی بماند. دستورالعمل رفتاری جدید ویکی‌پدیا با همکاری ۱۵۰۰ نیروی داوطلب فعال در این سایت نوشته شده و مشتمل بر ۱۶۰۰ کلمه است. قرار است برای اجرای این دستورالعمل نیز متن جداگانه‌ای نگاشته شود.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۵۵۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين