۰
معاون سازمان رگولاتوری:

باند فرکانسی 5G با مزایده واگذار می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۶
باند فرکانسی 5G با مزایده واگذار می‌شود
باند فرکانسی 5G با مزایده واگذار می‌شود

آی‌تی‌من- نسترن محسنی افزود: از آنجایی که بار اصلی ارتباطات اینترنتی ایران روی شبکه‌های موبایل است و واگذاری فرکانس ملاحظات خاصی می‌طلبد، اگر این واگذاری با مباحث فناوری‌های نو مانند ۵G همراه شود، دقت‌ها و ملاحظات مضاعف خواهد بود.

وی گفت:‌ رگولاتوری چند ماهی است که کار تخصصی و کارشناسی روی واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز برای توسعه 5G را آغاز کرده است، البته این گام در خصوص ترکیبی از باندهای مختلف است اما باند طلایی به باند ۳۵۰۰ مگاهرتز اختصاص داده شده است.

به گفته محسنی، از آنجایی که دسترسی به تجهیزات در باندهای ۳۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مگاهرتز محدود است و با توجه به شرایط تحریم محدودیت‌ها مضاعف می‌شود و بهره‌مندی از باند را به تاخیر می‌اندازد، تمرکز سازمان در واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز روی ۲۰۰ مگ انتهایی است.

وی با تاکید بر اینکه رگولاتوری در واگذاری باند فرکانسی باید نقطه بهینه را پیدا کند، گفت: امروز وقتی از ۵G صحبت می‌کنیم، به چهار سال زمان نیاز داریم تا همه مطالعات و مباحث فنی روی موضوع هم‌گرایی انجام شود.

این مقام مسوول ادامه‌داد: برگزاری مزایده، شفاف‌سازی را به دنبال دارد و همه باندهای فرکانسی واگذار شده در سال ۲۰۲۰ از مسیر مزایده اتفاق افتاده است که ITU (اتحادیه جهانی مخابرات) نیز همین روش را توصیه کرده است.

به گفته وی، یافتن ارزش واقعی طیف فرکانسی که در نهایت به یکی از ابزارهای استفاده بهینه از طیف منتج می‌شود، موضوعی است که رگولاتوری توامان با نگاه توانمندسازی و تشویق‌گری به آن توجه دارد.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما