۰
صد سال دیگر، ایران چه شکلی است؟

کارزار «ایران 1500» فرصتی برای پرواز خیال ایرانی‌ها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۸
کارزار «ایران 1500» فرصتی برای پرواز خیال ایرانی‌ها
کارزار «ایران 1500» فرصتی برای پرواز خیال ایرانی‌ها
 
آی‌تی‌من- این کارزار (کمپین) که با شعار «صد سال بعد را تصور کن!» کار خود را آغاز کرده است با هدف تشویق نسل آینده برای فکر کردن به رویدادهایی که در قرن بعدی به وقوع می‌پیوندند و نیز به کارگیری قوه تخیل به منظور طرح‌ریزی اهداف بلند مدت با در پیش گرفتن دو رویکرد هنجاری و اکتشافی راه‌اندازی شده است.

امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی خبری که دیروز به منظور معرفی این کارزار برگزار شد، گفت: می‌خواهیم به صد سال  دیگر نگاه بکنیم، خیال‌پردازی بکنیم و به قدرت رویاپروری خود احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه نیاز داریم که در یک همفکری جمعی، به موضوع آینده بلندمدت کشور بپردازیم، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمایل ایرانی‌ها به تفکر کوتاه مدت است و نگرش بلندمندت، موضوعی مفقود در برنامه‌ریزی‌های ماست.

ناظمی اظهار امیدواری کرد که رقابت‌هایی از این دست به ما کمک بکند که آینده بلندمدت را تصویر کنیم و نسبت به آن، برای خود راه بسازیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه این ایده از سوی هنرمندان اکوسیستم استارتاپی، کلید زده شده است، افزود: همان‌طور که به تخیل‌مان اجازه پرواز آزاد می‌دهیم، در مورد رسانه‌های مورد استفاده نیز آزادانه عمل می‌کنیم و شرکت‌کنندگان می‌توانند از انواع مدیا شامل پادکست، داستان و متن، ویدیو، طرح گرافیکی و از این قبیل استفاده کنند.


در ادامه این نشست، پوریا عالمی، هم‌بنیان‌گذار «آی‌قصه» سعی داریم با آغاز نوروز و خانه‌نشینی، موضوعی ایجاد کنیم تا خانواده‌ها درگیر آن شوند و امکان ایده پردازی داشته باشند، گفت: این مسابقه در سه بخش اصلی تعریف شده که بخش اول آن، افراد حرفه‌ای‌تر را هدف قرار داده است. در این بخش، افراد می‌توانند با تهیه پادکست، ویدیو، انواع متن مانند داستان و گزارش کارتون و کاریکاتور  و ... آثار خود را ارسال کنند.

به گفته عالمی، بخش دوم کارزار «ایران 1500» ویژه کودکان است که می‌توانند با کمک خانواده‌های خود، تخیلات خود را در قالب پادکست یا فایل صوتی و نقاشی ارسال کنند.

به گفته وی، بخش سوم کارزار نیز که بخش ویژه نام دارد، دربرگیرنده تمامی آثاری است که در قالب‌های ذکر شده نباشد؛ آثاری مانند مجسمه و سازه‌های معماری یا قالب‌های دیگر بیان هنری.

عالمی با بیان اینکه زمان شرکت در این کارزار تا سی‌ام فروردین‌ماه 1400 تعیین شده است، افزود: برای شرکت در این مسابقه، سه روش وجود دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را روی وب‌سایت کارزار در آدرس ir1500.ir بارگذاری یا با هشتگ‌های #ایران1500  و iran1500# در فضای مجازی منتشر کنند.

همچنین با هماهنگی انجام شده با شرکت پست، ارسال آثار به صورت پستی انجام خواهد شد. کافی است روی بسته پستی، آدرس گیرنده «ایران 1500» ذکر شود.

ناظمی در این نشست در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط این کارزار با سازمان فناوری اطلاعات گفت: به نظر می‌رسد فناوری در صد سال  آینده، اثر بیشتری بر جهان خواهد داشت و وجه فناورانه، وجه غالب در صد سال آینده خواهد بود.

ناظمی همچنین اعلام کرد که مجموع جوایز این مسابقه، فعلا 200 میلیون تومان است که با توجه به درخواست‌های اسپانسری، جوایز و تعداد برندگان نیز افزایش خواهد یافت.
 

 
کد مطلب : ۲۷۵۷۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما