۰

رجیستر تجهیزات سیم‌کارت‌خور الزامی شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
رجیستر تجهیزات سیم‌کارت‌خور الزامی شد
رجیستر تجهیزات سیم‌کارت‌خور الزامی شد

آی‌تی‌من- طبق قانون، رجیستری تبلت‌های سیم‌کارت‌خور باید از سال 97 آغاز می‌شد اما این اتفاق تاکنون به تعویق افتاده بود، با مصوبه هفته گذشته مجلس، به نظر می‌رسد عظم جدی برای اجرایی شدن این قانون وجود دارد. حال باید دید این قانون در افزایش قیمت ورودی تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و مودم‌های سیم‌کارت‌خور تاثیر می‌گذارد یا خیر.

در اواسط دی‌ماه خبر مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مبنی بر افزایش دو برابری تعرفه واردات برای گوشی و تبلت‌های بیش از 600 دلار منتشر شد، در آن زمان رحیم زارع‌پور، سخنگو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، از مصوبه این کمیسیون جهت افزایش درآمد گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌های بیش از 600 دلار خبر داد. آنطور که زارع‌پور توضیح داد، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، تعرفه واردات گوشی و تبلت بیش از 600 دلار از 6 درصد به 12 درصد افزایش می‌یابد.

هفته گذشته این مصوبه به تایید نمایندگان مجلس رسید تا به این ترتیب از سال آینده، حقوق ورودی و واردات گوشی‌های موبایل با قیمت بیش از 600 دلار از 6 درصد به 12 درصد برسد، به این ترتیب تمام گوشی‌های پرچمدار و تعدادی از گوشی‌های بالارده با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

گوشی‌های میان‌رده با قیمت بالای 600 دلار شامل تمام پرچمداران سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی و تعدادی از گوشی‌های بالارده سامسونگ و هوآوی می‌شود. این قانون بازار گوشی‌هایی با قیمت بالا را هدف قرار داده و طبیعتا نباید موجب افزایش قیمت گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده بازار شود.
 
کد مطلب : ۲۷۵۷۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما