۰

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در سوریه گشایش یافت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در سوریه گشایش یافت
خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در سوریه گشایش یافت

آی‌تی‌من- با گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در دمشق، محصولات40 شرکت دانش بنیان وخلاق در این مکان به نمایش درآمد. پیش از این خانه‌های نوآوری و صادرات ایران در چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه راه‌اندازی شده و قرار است دیپلماسی فناوری ایران با دیگر کشورها را گسترش دهد.

این خانه در مساحت 620 مترمربعی راه اندازی شد و محصولات 40 شرکت فناور در حوزه برق و الکترونیک، دارو، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری زیستی، کشاورزی و دیگر حوزه‌های فناورانه را نمایش می‌دهد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در سوریه، گفت: گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در این کشور، تسهیل‌گر صادرات محصولات کشورمان به سوریه است. تلاش می‌کنیم دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانش‌بنیان‌های ایرانی را در اختیار این کشور قرار دهیم.

گفتنی است که در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هیات 40 نفره‌ای از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور سوریه، یک تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تحقیقات و آموزش عالی سوریه به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد خط اعتباری 10 میلیون دلاری برای ایجاد آزمایشگاه مرجع در دمشق به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بسام براهیم وزیر تحقیقات و آموزس عالی سوریه رسید. بر اساس این توافق مقرر شده است با همکاری ایران، آزمایشگاه‌هایی تخصصی در حوزه‌های مختلف ن، زیست فناوری، فناوری  نانو واطلاعات و ارتباطات، فیزیک، ریاضی و شیمی در کشور سوریه ایجاد شود.

این خانه در منطقه آزاد دمشق توسط کارگزار همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب و با هزینه بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری در دو طبقه ایجاد و تجهیز شده است. شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصول کاربردی در بازار سوریه دارند می‌توانند با انعقاد قرارداد با کارگزار، محصول خود را در این کشور تبلیغ و در نهایت تجاری‌سازی کنند.

فضای کار اختصاصی و اشتراکی و عرضه دایمی محصولات تولیدی دانش‌بنیان از جمله خدماتی است که به شرکت‌های فعال در این خانه ارائه می‌شود. آنها می‌توانند در این فضا تعاملات و تبادلات فناورانه خود با شرکت های سوری را افزایش دهند و برای خود شرکای تجاری و برای تولیداتشان خریدار بیابند. همچنین خدماتی چون «تحقیق بازار»، «بازاریابی»، «فروش محصولات» و «ثبت محصول و خدمات در این کشور» نیز به شرکت‌ها ارائه می‌شود.
 
کد مطلب : ۲۷۵۸۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما