۰
سخنگوی دولت:

​​​​​​​شرکت‌های بین‌المللی مجوز بگیرند، در ایران اینترنت ماهواره‌ای بدهند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۷
​​​​​​​شرکت‌های بین‌المللی مجوز بگیرند، در ایران اینترنت ماهواره‌ای بدهند
​​​​​​​شرکت‌های بین‌المللی مجوز بگیرند، در ایران اینترنت ماهواره‌ای بدهند

آی‌تی‌من- علی ربیعی در تشریح دستاوردهای دولت گفت: ما در اولین گام زیرساخت‌های فضای مجازی را گسترش دادیم و با تلاش زیادی به حفاظت از این حوزه نیز پرداختیم و امروز می‌توانیم بگوییم مفهوم دولت الکترونیکی محقق شده و تحولات عظیمی چه در حوزه اداری و چه کسب و کار در این حوزه پدید آمده است.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه امروز حدود یک میلیون شغل فقط در یک شبکه اجتماعی ایجاد شده است، گفت: براساس اهداف برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار به اینترنت متصل می شد که با توجه به شرایط کرونا به ۹۶ درصد رسیده و در حال حاضر بشاگرد و روستاهای سیستان و بلوچستان اینترنت دارند و تا پایان این دولت نیز صد درصد خواهد شد.

سخنگوی دولت یادآورشد: به رغم سختی‌های مالی که دولت دارد امروز بیش از ۴ میلیون طلبه، دانشجو و استادان و حدود یک میلیون دانش آموز از بسته‌های اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره‌ای گفت: اینترنت ماهواره‌ای ضرورتی است که در عصر اقتصاد دیجیتال و برای توسعه صنعت اینترنت اشیا و همچنین دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده در همه دنیا در حال پیگیری است.

 وی افزود: دولت هم برای توسعه دسترسی به اینترنت در سیستان و بلوچستان و همچنین اخیرا در بشاگرد از آن بهره گرفته است و در سازمان فضایی ایران و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی فضایی، برنامه مدونی برای توسعه و نیز همکاری‌های بین‌المللی در جهت بهره‌برداری از این تکنولوژی، ترسیم شده است.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: هر شرکت بین‌المللی برای ارائه خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.

ربیعی گفت: آنچه تحت عنوان مقابله با این فناوری ابتدا در مجلس مصوب شده بود، نیز پس از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا توسط مجلس محترم از قانون حذف شد.


 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين