۰

دیتاسنتر «پیشگامان توسعه ارتباطات» راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
دیتاسنتر «پیشگامان توسعه ارتباطات» راه‌اندازی شد
دیتاسنتر «پیشگامان توسعه ارتباطات» راه‌اندازی شد

آی‌تی‌من- مسعود بمانی پور، مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در این مراسم پس از تشریح فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌های مختلف از جمله NGN و TD-LTE، در مورد دیتاسنتر یاد شده گفت: کار روی این مرکز داده را از 4 سال پیش آغاز کرده بودیم، اما به دلیل تامین نشدن بودجه، افتتاح آن تا امسال به تعویق افتاد.

وی سپس به تشریح ویژگی‌ها و استانداردهای این دیتاسنتر پرداخت و گفت: از نظر ظرفیت انتقال، با توجه به اینکه این دیتاسنتر با 24 کور فیبرنوری به صورت مستقیم به LCT (هاب مرکزی اینترنت ایران) وصل است، محدودیتی از نظر پهنای باند نداریم و امکان افزایش این ظرفیت تا چندبرابر نیز وجود دارد.

بمانی‌پور افزود: یک مسیر پشتیبان نیز روی بستر شهرداری تهران به صورت اختصاصی برای این دیتاسنتر در نظر گرفته شده و همچنین ارتباطات پر ظرفیت رادیویی هم پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دیتاسنتر پیشگامان دارای پست اختصاصی با ظرفیت 900 آمپر به صورت 3 فاز است، افزود: همین موضوع، شرایط افزایش ظرفیت دیتاسنتر از نظر تعداد رک به دو برابر ظرفیت فعلی را فراهم کرده است.

مدیرعامل پیشگامان توسعه ارتباطات ادامه داد: سیستم برق اضطراری این مرکز داده با دو دستگاه  UPS با ظرفیت 200kva  به صورت مستقل از هم و Backup در نظر گرفته شده و برق  تمامی رک ها از دو مسیر جداگانه و با پشتوانه تامین شده است. همچنین از دو دیزل ژنراتور  به صورت پشتیبان برق UPSها استفاده شده که با تامین برق در زمان قطعی بتوانیم هیچ گونه قطع برقی در دیتاسنتر نداشته باشیم.

به گفته وی، سیستم تابلوهای برق دیتاسنتر نیز بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تمامی ملاحظات حفاظتی و امنیتی در آنها رعایت شده است. همچنین این تابلوها  مجهز به سیستم (PLC) بوده که قادر است نظارت مداوم بر  ورودی ها و خروجی ها  از طریق سنسورها ی متعدد داشته باشد و تیم های مانیتورینگ را از تمامی موضوعات رخ داده مطلع کنند.

بمانی پور درباره سیستم سرمایش این دیتاسنتر  نیز گفت: در این مرکز از  سه سیستم سرمایش اشنایدر استفاده شده که دو تا از آنها فعال و یک دستگاه به عنوان پیشیبان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، کلیه فضاهای سایت مجهز به سنسورهای کنترل دما و رطوبت محیطی بوده و توسط سیستم BMS  مرکزی کنترل می‌شود.

در زمینه اعلام و اطفای حریق نیز به گفته بمانی‌پور، از  پیشرفته‌ترین سیستم‌‌ها بر اساس سنسورهایی  با حساسیت بالا و قابل مدیریت در سیستم BMS  استفاده شده و اطفای حریق بر اساس سیستم گاز FM200 انجام خواهد شد. همچنین سیستم تخلیه گاز بر اساس نصب تعداد زیادی سانتریفیوژهای پرقدرت دیده شده تا در زمان بروز مشکل و بعد از اطفای حریق اقدام به تخلیه گاز کنند.

به گفته وی، سرویس‌های قابل ارایه در این دیتاسنتر، شامل مواردی همچون اجاره به صورت هم‌مکانی (Co-location)، اجاره فضای ابری و اجاره فضا به شرکت‌های همکار است.

وی افزود: در زمینه کو-لوکیشن، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد، به ازای هر رک می‌توان تا ده میلیون تومان درآمد کسب کرد. در اجاره فضای ابری نیز که نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد و خرید سرور و استورج وجود دارد، زمینه درآمدزایی تا یکصد میلیون تومان به ازای هر رک وجود دارد.

بمانی پور، عدم محدودیت ظرفیت انتقال و تامین اینترنت و پایداری سرویس اینترنت و انتقال به دلیل ظرفیت‌های موجود و سابقه 20 سال فعالیت در حوزه ارائه خدمات اینترنت را از جمله مزیت‌های دیتاسنتر پیشگامان توسعه ارتباطات ذکر کرد و افزود: امکان ارائه مجموعه کاملی از خدمات به تمامی صاحبان کسب و کار و همچنین سایر سرویس دهندگان حوزه خدمات اینترنت (Servco، FCP)شامل ارتباطات وایرلس تا محل دیتاسنتر، ارائه تلفن NGN، کولوکیشن، خدمات ابری ، خدمات امنیت از دیگر مزیت‌های این مرکز است.

وی سیستم کولینگ پیشرفته، تامین برق بدون وقفه با ظرفیت بالا، امکان ارائه سرویس فیبر تاریک به مشتریان تا هاب اصلی اینترنت و خدمات پشتیبانی بی وقفه و شبانه روزی را از دیگر مزایای دیتاسنتر پیشگامان توسعه ارتباطات عنوان کرد.



 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۹۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين