۰
رقابت با بخش خصوصی آزاد می‌شود

طرح 100 میلیارد دلاری دولت بایدن برای تامین اینترنت پرسرعت ارزان

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۴۶
طرح 100 میلیارد دلاری دولت بایدن برای تامین اینترنت پرسرعت ارزان
طرح 100 میلیارد دلاری دولت بایدن برای تامین اینترنت پرسرعت ارزان
 
آی‌تی‌من- این برنامه که کاخ سفید جزییات آن را عصر روز چهارشنبه منتشر کرد، پوشش صد درصدی اینترنت باند پهن پرسرعت را در آمریکا هدف قرار داده است.

این کار در حالی انجام خواهد شد که شبکه‌های باند پهن در تملک، با اجرا یا همکاری دولت‌های محلی، سازمان‌های غیر انتفاعی و تعاونی در اولویت قرار می‌گیرد و دولت آمریکا در این طرح به طور آشکار از همکاری با شرکت‌های بزرگ فناوری سر باز زده است.

دولت بایدن در بیانه‌ای با اشاره به شکل گیری شکاف دیجیتال عمیق گفته است: پس از اینکه همه‌گیری کووید-19 بسیاری از آمریکایی‌ها را مجبور به کار و تحصیل از خانه کرد، فاصله بین آمریکایی‌های برخوردار و نابرخوردار از دسترسی مطمئن به اینترنت بیشتر نمودار شد.

این دولت افزود: سال گذشته، به طور دردناکی نشان داد که هزینه این فاصله‌ها، به ویژه برای دانش آموزانی که برای تحصیل از راه دور، مشکل اتصال به اینترنت داشتند، موجب از دست رفتن فرصت‌های یادگیری و دورافتادگی اجتماعی می‌شود.

برنامه 2 تریلیون دلاری توسعه زیرساخت‌های آمریکا، در چهار دسته عمده متمرکز شده است: حمل و نقل و شبکه‌های آب و برق، سیستم‌های باند پهن، مراقبت از سالمندان و نوآوری و  تحقیق و توسعه.

قرار است بودجه این لایحه پیشنهادی به طور کامل از طریق افزایش مالیات شرکتی از 21 درصد به 28 درصد تامین شود؛ موضوعی که با مخالفت جمهوری خواهان و بسیاری از شرکت‌ها مواجه شده است.

دولت بایدن قصد دارد که اینترنت باند پهن را به 35 درصد آمریکایی‌های روستانشین برساند که از دسترسی به اینترنت با حداقل سرعت مورد پذیرش بی‌بهره‌اند.

در بیانیه دولت آمریکا، از اینترنت پرسرعت به مثابه «الکتریسیته قرن بیست و یکم» یاد شده این لایحه را با به قانون برق رسانی به مناطق روستایی مصوب سال 1936 میلادی مقایسه کرده که با هدف برق رسانی به تمامی خانه‌های آمریکا تصویب شد.

اختصاص 100 میلیارد دلار به توسعه اینترنت پرسرعت ذیل بخش «احیای زیرساخت‌های دیجیتال آمریکا» آمده است.

در بیانیه لایحه مذکور آمده است: هنوز بیش از 30 میلیون آمریکایی در مناطقی زندگی می‌کنند که هیچ زیرساختی برای باند پهنی برای ارایه حداقل سرعت مورد پذیرش در آنها وجود ندارد. آمریکایی‌ها در مناطق روستایی و سرزمین‌های قبایل از دسترسی مناسب برخوردار نیستند.

این بیانیه می‌افزاید: قیمت اینترنت پرسرعت، بالاترین در میان کشورهای عضو OECD است و به همین دلیل، حتی اگر زیرساخت‌ هم وجود داشته باشد، میلیون‌ها آمریکایی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در مناطق شهری نیز، شکاف دیجیتال عمیقی را شاهدیم و درصد بالاتری از خانواده‌های سفید پوست نسبت به خانواده‌های سیاه‌پوست و لاتین از اینترنت باند پهن استفاده می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه، بر ترویج شفافیت و رقابت تاکید شده و آمده است: طرح رییس جمهور باید، شفافیت قیمت و رقابت بین تامین‌کنندگان اینترنت را ارتقا خواهد داد؛ از جمله با حذف موانعی که اجازه نمی‌دهد تامین کنندگان برق روستایی که در تملک یا همکار شهرداری‌ها هستند، با تامین‌کنندگان خصوصی به رقابت بپردازند. همچنین تامین‌کنندگان اینترنت ملزم می‌شوند که به طور شفاف، تعرفه‌های خود را اعلام کنند.


 
مرجع : کاخ سفید
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۹۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما