۰

اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیس‌بوک لو رفت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیس‌بوک لو رفت
اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیس‌بوک لو رفت

آی‌تی‌من- اطلاعات این کاربران، شامل شماره تلفن، تاریخ تولد، اطلاعات مکانی و مانند این از روز شنبه گذشته در اینترنت منتشر شده و متخصصان را بابت احتمال قرار گرفتن افراد در معرض کلاهبرداری و سایر آسیب‌های احتمالی نگران کرده است.

فیس‌بوک اعلام کرده که این نشت داده مربوط به اطلاعات قدیمی و ناشی از مشکلی بوده که در سال 2019 برطرف شده است. 

اما انتشار این خبر، بار دیگر نگرانی‌ها را درباره این شرکت بزرگ فناوری تازه کرد؛ زیرا پیش‌ از این نیز فیس‌بوک بارها به دلیل امنیت پایین و نقض حریم خصوصی کاربران، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

آلون گال، هم‌بنیان‌گذار شرکت هادسون راک که در زمینه جرایم سایبری تخصص دارد و نخستین بار خبر نشت اطلاعات فیس‌بوک را  منتشر کرد، در این زمینه در توییتی نوشت: مجرمان قطعا از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی، هرزنامه‌نگاری، هک و بازاریابی استفاده می‌کنند. وی افزود که اطلاعات نشت کرده همچنین شامل شناسه‌های کاربری فیس‌بوک، نام کامل، مکان، آدرس ایمیل، وضعیت تاهل و سایر اطلاعات کاربران می‌شود. از سوی دیگر، لیز بورگیز، سخنگوی فیس‌بوک، عصر شنبه در توییتی نوشت: نشت این اطلاعات قدیمی در سال 2019 گزارش شده بود. ما در اوت 2019 مشکل را برطرف کردیم. این نشت اطلاعاتی شامل داده‌های بیش از 533 میلیون کاربر فیس‌بوک از 106 کشور می‌شود که بیش از 32 میلیون آن مربوط به کاربران آمریکایی است. به گفته گال، پایگاه داده اطلاعات نشت کرده، پیش از این به مبلغ ده‌ها هزار دلار فروخته شده و پس از آن در اینترنت دست به دست چرخیده و هر بار قیمتش پایین‌تر آمده است. حالا هم به رایگان در دسترس قرار گرفته است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما