۰

اچ‌تی‌سی هم از بازار موبایل می‌رود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
اچ‌تی‌سی هم از بازار موبایل می‌رود
اچ‌تی‌سی هم از بازار موبایل می‌رود

آی‌تی‌من- پیش‌تر در سال 2018 شرکت گوگل با پرداخت مبلغ 1.1 میلیارد دلار فرآیند خریداری تیم طراحی اچ‌تی‌سی را به موفقیت به اتمام رساند. اما به‌نظر می‌رسد که هیچ‌گونه تحول جدی در اچ‌تی‌سی روی نداده است. 

این برند تایوانی از 3 ماهه دوم سال 2015 تا امروز همواره دچار زیان‌دهی مالی بوده و گزارش مالی 3 ماهه چهارم سال 2020 نیز صحت چنین ادعایی را اثبات می‌کند.

بر اساس نتایج 3 ماهه چهارم، کمپانی تایوانی تولیدکننده اسمارت‌فون با زیان ناخالص و هنگفت 1.3 میلیارد دلاری (زیان خالص 46 میلیون دلاری) روی درآمدهای ناخالص 1.6 میلیارد دلاری (رقم خالص 56 میلیون دلاری) مواجه شده است. 

به عبارت دیگر اچ‌تی‌سی تا دستیابی به درآمد واقعی کماکان فاصله بسیار زیادی دارد. اگرچه بایستی اذعان کرد که این شرکت کماکان به روند پیشرفت خود ادامه می‌دهد. 

گزارش مالی اچ‌تی‌سی در سال 2019 از زیان‌دهی عملیاتی ناخالص 2.2 میلیارد دلاری (زیان خالص 77 میلیون دلاری) حکایت داشت؛ در حالی‌که درآمد ناخالص 1.8 میلیارد دلاری (درآمد خالص 63 میلیون دلاری) این برند در مقایسه با سال 2020 بیش‌تر بود. 

در عین‌حال نرخ سود ناخالص کمپانی از 25.7 به 27.9 درصد رسیده است. چنین پیشرفتی کوچک اما بسیار مهم است. در حال حاضر حاشیه سودآوری عملیاتی اچ‌تی‌سی معادل 80.9- درصد است. 

این رقم اگرچه جذاب نیست؛ اما در مقایسه با حاشیه سودآوری عملیاتی 122.1- درصدی کمپانی طی 3 ماهه چهارم سال 2019 بسیار بهتر است.

طی سالیان گذشته شرکت اچ‌تی‌سی با پشتکار فراوان برای بهبود وضعیت عملکرد خود تلاش کرده است. در عین‌حال کمپانی تایوانی به منظور بهبود مهم‌ترین شاخص‌های مالی اقدام به کاهش برخی هزینه‌های خود کرده است. 

اچ‌تی‌سی اخیرا اعلام کرد که چندین مدل از اسمارت‌فون‌های 5G جدید این شرکت در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. 

بنابراین با توجه به این موضوع هیچ‌گونه تحول وحشتناکی برای گوشی‌های اچ‌تی‌سی روی نخواهد داد. با این‌حال همواره بایستی سناریوی روی داده برای شرکت ال‌جی را به‌خاطر داشته باشیم.

به هرحال مدتی نه‌چندان قبل شرکت اچ‌تی‌سی اسمارت‌فون‌های U20 5G، دیزایر 21 پرو 5G و چندین هندست دیگر را به بازار عرضه کرد. 

اما این کمپانی به منظور ایجاد امکان رقابت محلی با برندهایی نظیر شیائومی‌و اوپو ناچارا هندست‌های خود را با تخفیفات ویژه به فروش رساند.
 
کد مطلب : ۲۷۶۰۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين