۰
وزیر نفت اعلام کرد:

حمایت ۸۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت از استارتاپ‌ها در سال جاری

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۷
حمایت ۸۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت از استارتاپ‌ها در سال جاری
حمایت ۸۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت از استارتاپ‌ها در سال جاری

آی‌تی‌من- بیژن نامدار زنگنه، دیروز در آیین گشایش صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، با بیان اینکه این صندوق با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه کار خود را شروع کرد و امسال باید سرمایه خود را چندین برابر کند، گفت: وزارت نفت نیز از طریق بودجه ۱۴۰۰ می‌تواند ۸۰۰ میلیارد تومان منابع را برای حمایت از استارتاپ‌ها هزینه کرده و به این صندوق کمک کند.

وزیر نفت با تاکید بر ضرورت همکاری با جهان برای تقویت توان ملی، گفت: با توجه به ظرفیت فناوری، ایران می‌تواند حرف‌های با اهمیتی بیش از خود نفت و منابع طبیعی برای گفتن در منطقه داشته باشد.

زنگنه با بیان اینکه قراردادهایی که امروز امضا می‌شود حاصل ماه‌ها تلاشِ تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان برای توسعه فناوری با توجه به ظرفیت دانش‌بنیان است، تصریح‌کرد: بی‌شک آینده کشور نه در گرو تولیدهای سنتی بلکه در گرو توجه به ظرفیت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری ملی است که البته این کار جز در همکاری با جامعه جهانی اتفاق نمی‌افتد.

وزیر نفت گفت: بدون حضور در جریان رقابت‌های طبیعی جهان، نمی‌توانیم از یک سطح ملی فراتر و به سطح جهانی برویم، امروز همکاری با جهان یک اصل است و ما به‌طور حتم باید به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به ۲ اقدام مهم وزارت نفت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: اقدام نخست، تاسیس پارک نوآوری و فناوری نفت است که اساس‌نامه آن تایید و ارکان آن مستقر شده و فعال شده‌اند و مکان لازم در نظر گرفته شده است. از این پارک‌ها چندین مورد تاسیس شده است اما پارک نفت جزو نخستین مواردی است که از طرف بخش تقاضا تاسیس شد.

زنگنه ادامه‌داد: صندوق پژوهش و نوآوری که به صورت غیردولتی تاسیس شد هم جزو نخستین صندوق‌های پژوهشی و فناوری است که از طرف تقاضا ایجاد شده است، این در حالی است که چنین اقدام‌هایی همیشه از طرف عرضه بود.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۰۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين