۰

مرور انواع ترفند هکرها با استفاده از شماره موبایل

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
مرور انواع ترفند هکرها با استفاده از شماره موبایل
مرور انواع ترفند هکرها با استفاده از شماره موبایل

 آی‌تی‌من- هکرها روش‌های زیادی دارند تا بتوانند از طریق آن‌ها به اطلاعات مختلفی از شما دست پیدا کنند؛ و آنچه واقعاً برای آن نیاز دارند شماره تلفن شماست. در اینجا چهار راهی وجود دارد که هکر‌ها می‌توانند از طریق شماره تلفن به اطلاعات شما دست پیدا کنند.

۱- مشخصات شخصی
اولین و ساده‌ترین راه سوئ استفاده هکر‌ها از شماره تلفن شما، کسب اطلاعات شخصی بیشتر در مورد شما است. چندین سایت وجود دارد که می‌تواند اطلاعات شخصی شما را در اختیار هر فردی قرار دهد. این سایت‌ها اطلاعات شما را خریداری کرده و با دسترسی به شماره تلفن شما به هکر‌ها می‌فروشند. 

این می‌تواند شامل مواردی مانند آدرس، نام و آدرس اعضای خانواده، سوء پیشینه کیفری شما و... باشد. هکر‌ها می‌توانند از این اطلاعات برای اهداف شیطانی مانند باج خواهی، یا سرقت هویت استفاده کنند.

۲- هدایت شماره شما روی شماره دیگر
برای هکر بسیار آسان است که از ارایه دهنده برنامه تلفن شما مطلع شود. تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که با این ارایه دهنده تماس بگیرند و وانمود کنند که شما هستند. 

به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند شماره تلفن شما را به تلفن خود هدایت کنند. در مرحله بعدی، دسترسی به حساب ایمیل شما برای هکر‌ها کاملاً آسان است. 

البته، آن‌ها رمز ورود شما را نخواهند داشت، اما نیازی به آن ندارند. پس از همه: هنگامی‌که تمام ارتباطات با شماره تلفن شما به آن‌ها هدایت می‌شود، تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که روی دکمه “رمز فراموش شده” کلیک کنند پیوند بازنشانی به شماره تلفن شما ارسال می‌شود، اما، چون هکر به شماره شما دسترسی دارد، به هر حال آن را مشاهده می‌کنند. 

به محض دسترسی هکر به نامه الکترونیکی شما، دسترسی به هر حساب دیگری که ممکن است از آنجا داشته باشید آسان خواهد بود.

۳- کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی
یکی دیگر از این روش‌های این است که هکر‌ها با استفاده از شماره‌هایی که ممکن است شما فکر کنید که بانکی که است که شما در آن حساب باز کرده‌اید با شما تماس بگیرد و درخواست اطلاعات کارت بانکی و سایر مشخصات شما برای انجام امری ضروری داشته باشد. 

به یاد داشته باشید که بانکی که در آن حساب باز کرده اید درواقع از قبل تمام مشخصات کارت شما را دارند و نیازی نیست که از شما در مورد آن‌ها بپرسند.

۴- کلاهبرداری پیام متنی
در کنار جعل شماره تلفن‌ها، ‘smishing’ یا sms phishing نیز در حال افزایش است. ممکن است از بانک یا پزشک عمومی‌خود یک پیام کوتاه دریافت کنید و از شما بخواهد جزئیات شخصی خود را پر کنید یا مبلغی را به آن‌ها پرداخت کنید. 

در مواردی از این دست، کلاهبرداران وانمود می‌کنند کسی است که به او اعتماد دارید و سعی می‌کنند شما را مجبور کنند اطلاعات شخصی یا کارت اعتباری خود را از طریق متن به آن‌ها بدهید.
مرجع : رکنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۰۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما