۰
در 3 ماهه نخست سال 2021

آیفون پرفروش‌ترین گوشی 5G دنیا شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲
آیفون پرفروش‌ترین گوشی 5G دنیا شد
آیفون پرفروش‌ترین گوشی 5G دنیا شد

آی‌تی‌من- در حالیکه گزارش کانالیس از صدرنشینی سامسونگ در عرضه گوشی‌های هوشمند در فصل اول ۲۰۲۱ خبر داده بود، اما این شرکت نتوانست بیشترین آمار عرضه موبایل‌های 5G را به نام خود بزند.

گزارش منتشر شده از سوی استراتژی آنالتیکس نشان می‌دهد که تاج پادشاهی بیشترین فروش موبایل 5G در سه ماهه اول سال جاری میلادی به اپل منتقل شده است. 

اما جاب تعجب است که چرا سامسونگ در رتبه چهارم جدول رتبه بندی فروش موبایل 5G بازار در فصل اول ۲۰۲۱ قرار گرفته و سهم بازار گوشی‌های هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه 5G این شرکت از ۳۴.۶ درصد در مدت مشابه سال قبل به ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. البته باید در نظر داشت که کره‌ای‌ها ۱۷ میلیون دستگاه گوشی 5G در فصل اول ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرده‌اند که رشد ۱۰۵ درصدی سالانه را نشان می‌دهد.

اپل با معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G توانست توجه کاربران را جلب کند و فروش خوبی را برای خود رقم بزند. 

پیشتر نیز برآوردهای انجام شده نشان می‌داد که اپل بتواند بیشترین فروش موبایل 5G بازار را از آن خود کند.

اپل در فصلی که گذشت موفق شد ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون 5G به فروش برساند و ۳۰.۲ درصد سهم بازار را از آن خود کرد. باید به این نکته نیز توجه داشت که سه ماهی که گذشت، اولین فصلی است که اپل آیفون 5G به بازار عرضه می‌کند.

اوپو نیز با عرضه ۲۱.۵ میلیون دستگاه موبایل 5G و سهم بازار ۱۶.۱ درصدی، جایگاه دومین را در در این رتبه بندی از آن خود کرد. 

ویوو نیز با رشد بی‌نظیر ۶۴۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و فروش ۱۹.۴ میلیون دستگاه موبایل 5G در جایگاه سوم و قبل از شیائومی با فروش ۱۶.۶ میلیون دستگاه 5G و رشد ۵۶۴ درصدی ایستاد.
کد مطلب : ۲۷۶۲۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما