۰

بررسی فنی گوشی گلکسی A22 5G سامسونگ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
بررسی فنی گوشی گلکسی A22 5G سامسونگ
بررسی فنی گوشی گلکسی A22 5G سامسونگ

آی‌تی‌من- گلکسی A22 5G به‌گونه‌ای طراحی شده که وزن آن معادل ۲۰۳ گرم است و چندان دستگاه سنگینی محسوب نمی‌شود. سامسونگ همانند دیگر کمپانی‌ها برای محافظت از صفحه نمایش تصمیم گرفت از شیشه مقاومی برای محافظت از نمایشگر استفاده کند.

به دلیل اینکه این دستگاه یک گجت میان‌رده محسوب می‌شود سامسونگ برای جلوگیری از افزایش قیمت این گجت تصمیم گرفت که از پلاستیک برای ساحت بدنه این دستگاه استفاده کند. در حال حاضر اکثر گوشی‌های میان‌رده از بدنه‌ای از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند که چندان در دست گرفتن این دسته از گوشی‌ها نمی‌تواند حس خوبی را به کاربران منتقل کند.

این در حالی است که پنل پشتی نیز از پلاستیک ساخته شده و ترکیب این دو پلاستیک در پنل پشتی و بدنه دستگاه باعث شده که کیفیت ساخت گلکسی A22 5G نتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. 

این گوشی به هیچ وجه از نظر کیفیت ساخت نمی‌تواند با دستگاه‌های گران قیمت بازار همانند گلکسی S21 Ultra رقابت کند و دلیل این موضوع این است که گوشی‌های پرچمدار دارای پنل پشتی شیشه‌ای و بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ هستند.

ناگفته نماند که سامسونگ این گوشی هوشمند را برای رقابت در بازار دستگاه‌های میان‌رده طراحی کرده و به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش قیمت تصمیم گرفت که از پلاستیک برای ساخت پنل پشتی و بدنه این دستگاه استفاده کند.

 صفحه نمایش
سامسونگ تصمیم گرفت که این گوشی هوشمند جدید خود را به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع Thin Film Transistor مجهز کند و قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی را در اختیار خریداران این گجت قرار دهد. نسخه 4G  این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش از نوع Super AMOLED بوده که اندازه آن معادل ۶.۴ اینچ است.

سامسونگ تصمیم گرفت که پنل به کار رفته در این گجت را تغییر دهد و به اندازه بسیار کمی سایز صفحه نمایش را ارتقا دهد. 

جالب است بدانید نسخه قبلی این گجت نیز از همان نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد و غول فناوری کره جنوبی این تکنولوژی را به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی ارتقا نداد و از همان نمایشگر ۹۰ هرتزی استفاده کرد.

ناگفته نماند که میزان روشنایی این نمایشگر حدود ۶۰۰ نیت است که می‌تواند در فضای باز محتواهای واضحی را نمایش دهد، اما استفاده از این گجت در زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند کمی کاربران را اذیت کند. 

یکی دیگر از مواردی که در بخش صفحه نمایش توانست نسبت به نسخه 4G توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کند، افزایش رزولوشن نمایشگر و تراکم پیکسلی است.

این صفحه نمایش ۶.۶ اینچی اکنون از وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و نسبت به نسخه قبلی که دارای رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل بوده، دارای وضوح تصویر بالاتری است. به علاوه تراکم پیکسلی از ۲۷۴ پیکسل در هر اینچ به ۳۹۹ پیکسل در هر اینچ افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده که دستگاه برای اجرای بازی و همچنین مشاهده ویدیوهای مختلف مناسب باشد.

 سخت افزار
سامسونگ گوشی گلکسی A22 5G را به تراشه‌ای تولید شده از کمپانی MediaTek یعنی Dimensity 700 5G مجهز کرد و این تراشه یک پردازنده ۷ نانومتری محسوب می‌شود. 

لازم به ذکر است که این بخش نیز جزو قسمت‌هایی محسوب می‌شود که توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند؛ زیرا در نسخه 4G سامسونگ یک تراشه ۱۲ نانومتری به نام Mediatek Helio G80 را برای تامین قدرت سخت افزاری در نظر گرفت.

این دستگاه نسبت به نسخه قبلی دارای قدرت سخت افزاری بیشتری است و می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را راحت‌تر از نسخه 4G  اجرا کند. 

در کنار این تراشه یک پردازنده به نام Mali-G57 MC2 قرار گرفته است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های مختلف را با کیفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی اجرا کنند؛ زیرا این تراشه وظیفه پردازش گرافیک را بر عهده دارد.

غول فناوری کره جنوبی تصمیم گرفت که گوشی هوشمند جدید خود را با چهار گزینه برای انتخاب حافظه به بازار جهانی عرضه کند. گزینه اول دارای رم ۴ گیگابایتی است که از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. نسخه دوم این دستگاه نیز دارای رم ۴ گیگابایتی بوده و سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

سومین گزینه برای انتخاب حافظه به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که این نسخه در بین کاربران دارای محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر نسخه‌های موجود است. 

ناگفته نماند که گران قیمت‌ترین گزینه برای انتخاب حافظه گلکسی A22 5G از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

از آنجایی که این دستگاه متعلق به کمپانی سامسونگ بوده در واقع یک گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری جذاب گوشی‌های سامسونگ یعنی One UI Core 3.1 بهره می‌برد. بر اساس تمام تست‌هایی که از این دستگاه گرفته شده می‌توان گفت که با توجه به قیمت این گوشی هوشمند و میزان قدرت سخت افزاری، این میان‌رده دارای ارزش خرید بالایی است.

 دوربین
یکی از اقدامات عجیب سامسونگ در مورد این دستگاه مربوط به دوربین‌های پنل پشتی است. نسخه 4G در پنل پشتی خود از چهار دوربین استفاده می‌کرد و گوشی گلکسی ای 22 5G این کمپانی به سه دوربین در پنل پشتی خود مجهز شده است. این دوربین‌ها نسبت به نسل قبلی نه تنها پیشرفت خاصی نداشتند بلکه یکی از سنسورها نسبت به نسل قبلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

سامسونگ میان‌رده جدید خود را به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت واید (عادی)، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت اولترا واید و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق مجهز کرده است. نسخه قبلی از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز برای تصویر برداری در حالت ماکرو استفاده می‌کرد، دوربین اولترا واید نسخه 4G دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی بوده که سامسونگ تصمیم گرفت سنسور مورد نظر را به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تغییر دهد.

این موضوع باعث شد که فلش LED قرار گرفته در خارج از ماژول دوربین گلکسی A22 4G در نسخه 5G به داخل ماژول دوربین وارد شود و جایگزین سنسور ماکرو در این گجت شود. به دلیل میان‌رده بودن نباید انتظار بسیار زیادی از دوربین دستگاه داشت، اما این گجت قادر است که با کیفیت ۱۱۵۲ پیکسل در نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه فیلم برداری کند.
در پنل جلویی نمایشگر در ناچ قطره‌ای این دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در اختیار کاربران قرار گرفته است که نسخه 4G در بالای صفحه نمایش خود از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار بود. نکته جالب توجه در رابطه با این دوربین این است که امکان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد.

 باتری و شارژر
یکی از بخش‌هایی که نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییراتی نشده بخش باتری و شارژر است و دلیل این موضوع مشخص نیست. اما سامسونگ باید توان آداپتور این گجت را افزایش می‌داد؛ زیرا باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند نیاز به زمان بسیار زیادی دارد تا توسط آداپتور ۱۵ واتی شارژ شود.

اکنون در بازار دستگاه‌هایی وجود دارند که از شارژرهایی با توان ۳۰ وات یا حتی ۶۰ وات پشتیبانی می‌کنند و نکته جالب توجه این است که با گوشی گلکسی A22 5G در یک بازه قیمتی قرار می‌گیرند. می‌توان گفت که این دستگاه در این بخش نمی‌تواند با میان‌رده‌های کمپانی‌های دیگر همانند شیائومی رقابت کند، اما در بخش سخت افزاری می‌تواند بسیاری از دستگاه‌های قرار گرفته در بازه قیمتی خود را شکست دهد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۶۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما