۰

جریمه شرکت‌های فناوری برای ممنوعیت کاندیداهای سیاسی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۹
جریمه شرکت‌های فناوری برای ممنوعیت کاندیداهای سیاسی
جریمه شرکت‌های فناوری برای ممنوعیت کاندیداهای سیاسی

آی‌تی‌من-  «ران دی سانتیس» فرماندار فلوریدا و یکی از حامیان رئیس جمهور سابق (دونالد ترامپ) در ماه فوریه این لایحه را پیشنهاد کرد. البته نمایندگان جمهوریخواه این ایالت ادعا می‌کنند لایحه مذکور هیچ ارتباطی با رئیس جمهور سابق ندارد که در اوایل سال جاری میلادی از سوی شبکه‌های اجتماعی بزرگ ممنوع شد.

پس از تاییدیه سنا، مجلس نمایندگان فلوریدا پنج شنبه گذشته این لایحه را با رأی ۷۷ به ۳۸ تصویب کرد. اکنون این لایحه برای تأیید برخی تغییرات ایجاد شده دوباره سنا ارائه می‌شود. در نسخه اولیه لایحه هر روز ممنوعیت یک کاندیدای سیاسی در شبکه‌های اجتماعی به جریمه‌ای ۱۰ هزار دلاری منجر می‌شد. اگر این کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند مبلغ جریمه به ازای هر روز به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسید. اما در نسخه جدید که در مجلس نمایندگان فلوریدا تصویب شده، مبلغ جریمه روزانه به ترتیب به ۲۵ و ۲۵۰ هزار دلار افزایش یافته است.

ممنوعیت‌های موقت کاندیداهای سیاسی در شبکه‌های اجتماعی و حذف پستی خاص به دلیل نقض قوانین مشمول این قانون نمی‌شوند. اما هرگونه ممنوعیت در شبکه‌های اجتماعی که بیشتر از ۶۰ روز طول بکشد، تخلف به حساب می‌آید و شامل جریمه می‌شود.

همچنین شبکه اجتماعی مذکور باید محتوایی که کاندیدای سیاسی قبل از غیر فعال شدن حساب کاربری پست کرده را به کاربران نشان دهد.
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۲۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين