۰
در رویداد یکشنبه‌های صادراتی

راه‌های تبادل و انتقال فناوری ایران و هند بررسی شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
راه‌های تبادل و انتقال فناوری ایران و هند بررسی شد
راه‌های تبادل و انتقال فناوری ایران و هند بررسی شد

آی‌تی‌من-  صبح روز یکشنبه یکم خرداد ماه، با همت مرکز نوآورری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، اعضای یک هیات تجاری از کشور هند با محوریت حوزه فناوری، در سی‌ویکمین رویداد از سلسله رویدادهای یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی حضور یافتند.

این رویداد با حضور جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات بسته‌بندی، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، تجهیزات برق و الکترونیک و مواد پیشرفته در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در آغاز این نشست، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ضمن معرفی زیست‌بوم دانش‌بنیان در ایران و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از این زیست‎بوم، گفت: ایران در دهه‌های گذشته زیست‌بوم غنی از علم و فناوری و نوآوری را فراهم کرده و در سطح منطقه یکی از غنی‌ترین‌ها در این زمینه است.
به گزارش روابط عمومی‌اتاق تهران، سیاوش ملکی‌فر در ادامه به معرفی زیرساخت‌های علمی و نوآوری در ایران پرداخت و گفت: در بسیاری از دانشگاه‌های ایران، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد شده‌اند که شاهدی بر اهمیت توسعه فناوری در ایران است. امروز جمعیت دانشجویی ایران به حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که از این نظر سومین کشور از نظر دارا بودن جمعیت فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی در جهان شناخته می‌شود.

او همچنین با اشاره اینکه اکنون 6 هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در ایران در حال فعالیت هستند، ادامه داد: وظیفه صندوق‌ نوآوری و شکوفایی حمایت از این شرکت‌هاست.

توسعه روابط تجاری با مرکزیت بندر چابهار
در بخش دیگری از این جلسه مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند به صورت مجازی در جلسه حضور یافت و به معرفی بازار هند برای شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته و گفت: بازار هند فرصتی بسیار مغتنم برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است. مزایای بزرگ این بازار یک میلیارد و 500 میلیون نفری در نزدیکی کشور ما بسیار بهتر از بازارهایی است که در مسیرهای دور و با چالش‌های بیشتر قرار دارند.

به گفته سید مجتبی قدمگاهی، بندر چابهار به تازگی به یکی از بنادر صادراتی به هند تبدیل شده که به طور هفتگی سه کشتی تجاری محصولات ایران را به هند می‌برند. او افزود: هند در میان کشورهای آسیایی و آفریقایی به عنوان کشوری خوشنام در تجارت شناخته می‌شود. تجار هندی شناخت بسیار خوبی از ایران دارند؛ آنها هم شهرهای ما را می‌شناسند هم با بسیاری از شرکت‌ها و تجار ایرانی کار کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، گاتوم خورانا، وکیل ممتاز هند و مدیر دفتر IOL و شریک تجاری پایگاه صادراتی ایران و هند، به سخنرانی درباره ظرفیت‌های تعاملی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و هندی و معرفی پایگاه‌های صادرات دانش‌بنیان ایران در هند پرداخت.

صحبت پیرامون توسعه همکاری‌های ایران و هند در زمینه‌های مختلف فناوری از سوی تجار و مقامات هندی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین، در حاشیه سی‌ویکمین رویداد یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات برخی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برپا و به دنبال آن جلسات B2B این شرکت‌ها با تجار هندی برگزار شد.

براساس این گزارش، این دومین بار است که اتاق بازرگانی تهران برای تحقق رسالت خود که حمایت از کسب‌وکارهای خرد جهت ورود به بازار فناوری و فراهم کردن بازار تجاری‌سازی و صادرات شرکت‌های فعال در اکوسیستم دانش‌بنیان است، اقدام به همکاری در برگزاری رویداد یکشنبه‌های صادراتی با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری کرده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۹۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين