۰

گردش مالی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۸
گردش مالی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت
گردش مالی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت

آی‌تی‌من- شبکه فن‌بازار ملی ایران بر اساس نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه توسعه بازار فناوری کشور را عهده‌دار است. این طرح از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شد و با اجرای این طرح تاکنون حدود 348 میلیارد تومان گردش مالی توسط کارگزاران تجارت فناوری به اقتصاد کشور تزریق شد.
 
در این یک سال با کمک فن بازار ملی ایران، 155 به‌هم‌رسانی رخ داده است که به تفکیک موضوع «بازاریابی 212 میلیارد تومان و 95 مورد به‌هم‌رسانی»، «رفع نیازها 26  میلیارد تومان با 38 مورد به‌هم‌رسانی» و «سرمایه‌گذاری 110 میلیارد تومان و 22 به‌هم‌رسانی» اتفاق افتاده است.
 
به گفته خالقی، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، با این اعداد و ارقام، جهش بسیار خوبی در تبادلات فناورانه کشور توسط کارگزاران تجارت فناوری با حمایت شبکه فن بازار ملی ایران ثبت شد. طرح جهش تجارت فناوری با هدف افزایش مبادلات فناورانه و افزایش تولید اجرایی می شود.
 
وی همچنین بیان کرد: این شبکه با داشتن 50 کارگزار تجارت فناوری در سطح کشور اقدام به توسعه بازار فناوری می کند. طرح مذکور شامل بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه (بازاریابی داخلی و بین‌المللی)، سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها، اختراعات و طرح‌های فناورانه و نیز رفع نیاز فناورانه صنایع است.
 
این همرسانی‌ها توسط کارگزان تجارت فناوری در سراسر کشور اجرا می‌شود و عرضه‌کنندگان و متقاضیان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور با مراجعه به یکی از دفاتر فن‌بازارهای منطقه‌ای یا تخصصی و یا مراجعه مستقیم به کارگزاران تجارت فناوری می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.
 
شانزدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی سراسر کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ به‌صورت حضوری و آنلاین با حضور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاست‌گذرای شبکه فن بازار ملی ایران، مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، نمایندگان فن بازارهای تخصصی و منطقه‌ای و جمعی از فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

 
کد مطلب : ۲۷۶۴۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما