۰
با امکان تعویض گوشی شروع شد

طرح اپل و سامسونگ برای جذب کاربران ال‌جی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
طرح اپل و سامسونگ برای جذب کاربران ال‌جی
طرح اپل و سامسونگ برای جذب کاربران ال‌جی

آی‌تی‌من- پس از خداحافظی رسمی ال‌جی از دنیای موبایل، سامسونگ و اپل برای پر کردن جای خالی این شرکت در بازار موبایل، طرح جالبی را ارایه کرده‌اند که بر اساس آن کاربران می‌توانند گوشی‌های ال‌جی را با یکی از آیفون‌های اپل یا سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ تعویض کنند.

از سال گذشته شایعاتی مبنی بر خروج ال‌جی از صنعت تولید گوشی‌های موبایل به گوش می‌رسید و سرانجام این شرکت کره‌ای چندی پیش رسما با دنیای موبایل خداحافظی کرد. 

ال‌جی ضمن تایید خداحافظی خود، اعلام کرد که قصد دارد روی سایر زمینه‌ها مانند محصولات مرتبط با خودروی برقی، هوش مصنوعی، رباتیک و اتوماسیون خانگی تمرکز داشته باشد.

بخش موبایل ال جی سال‌هاست که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و اگرچه طی سال‌های اخیر نتوانست در این بازار سهم قابل توجهی به خود اختصاص دهد و با سایر غول‌های این صنعت رقابت کند، اما عملکرد بدی هم از ابتدا در این زمینه نداشت.

ال جی نخستین گوشی هوشمند اندرویدی خود را سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه کرد و از آنجا که گوشی‌های هوشمند ال جی در رده دستگاه‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت قرار می‌گرفتند توانست جایگاه خوبی در این بازار به دست آورد. 

البته سری گوشی‌های فیچرفون و ساده ال جی هم با توجه به طراحی‌های خلاقانه‌ای که این کمپانی در آن زمان به خرج می‌داد بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ سری گوشی‌های شکلات و بستنی ال جی بسیار پرطرفدار بود چرا که هم در رنگ‌های زیبا و شفاف به بازار عرضه شدند و نیز طراحی چشمگیری داشتند.

پس از اینکه بازار به سمت گوشی‌های هوشمند رفت، ال جی موبایل هم ساخت گوشی‌های اندرویدی را در دستور کار خود قرار داد که البته در این زمینه هم موفقیت‌هایی به دست آورد. 

سری گوشی‌های G ال‌جی هم از سخت‌افزار خوبی برخوردار بودند و هم طراحی جالبی داشتند؛ به طوری که سری چهارم گوشی‌های جی با نام G4 توانست در میان پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ قرار گیرد و سهم قابل توجهی از بازار موبایل را به خود اختصاص دهد. 

همچنین این کمپانی کره‌ای سال ۲۰۱۳ یک گوشی منحنی با نام G Flex معرفی کرد که در آن زمان بسیار خلاقانه و چشمگیر بود.

اما ال جی موبایل با وجود اینکه محصولات باکیفیتی عرضه می‌کرد، نتوانست در بازار با رقبایی مثل هواوی و سایر کمپانی‌های چینی رقابت کند چرا که این شرکت‌ها اقدام به عرضه گوشی‌های باکیفیت اما مقرون‌به‌صرفه کردند که به این ترتیب بازار را از دست شرکت‌هایی مثل ال جی موبایل، موتورولا، سونی و اچ‌تی‌سی گرفتند.

به این ترتیب بود که ال جی موبایل هر سال شاهد کاهش میزان سهمش در بازار گوشی‌های هوشمند دنیا شد و ضرر و زیان این شرکت از میزان درآمد و سودش بیشتر شد.

با این حال بخش موبایل ال جی تا سال گذشته هم تلاش کرد با عرضه گوشی‌های پیشرفته و حتی نوآورانه مثل ال جی ولوت فعالیت خود را ادامه دهد.

با این حال رقابت در بازار موبایل آنقدر برای ال جی سخت شد که بالاخره ماه گذشته اعلام کرد که فعالیت در این صنعت را متوقف می‌کند و روی صنایع دیگری تمرکز خواهد کرد.

بر این اساس سامسونگ و اپل که در حال حاضر دو قطب اصلی تولید کننده گوشی‌های موبایل جهان محسوب می‌شوند، به عنوان بخشی از برنامه تجاری خود وارد همکاری با اپراتورهای مخابراتی شده‌اند تا کاربران موبایل ال‌جی که قصد دارند دستگاه خود را با سری گلکسی سامسونگ یا آیفون اپل عوض کنند، بتوانند از طریق این طرح ترغیب به تعویض موبایل‌های خود کنند.

ارزش موبایل ال‌جی هرچقدر که باشد،‌اپراتورها ۱۳۵ دلار بیشتر از آن را برای طرح تعویض گوشی در نظر می‌گیرند و کاربران می‌توانند موبایل ال‌جی را با این فرمول قیمت گذاری واگذار کرده و دستگاه جدیدی را تحویل بگیرند. البته این طرح تعویض برای همه مدل‌های آیفون و گلکسی در نظر گرفته نشده است.

کاربران ال‌جی تا سوم مهرماه فرصت دارند موبایل‌های قدیمی ال‌جی خود را با یکی از گوشی‌های 5G و 4G آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۲ مینی تعویض کنند. 
هرچند احتمال زیادی وجود دارد که کاربران ال‌جی به سمت گوشی‌های سامسونگ کشیده شوند زیرا این دستگاه‌ها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ نیز برنامه مشابهی را برای طرح تعویض گوشی‌های ال‌جی با گلکسی تا هفته دوم تیر ماه اجرا می‌کند. 

کاربران گوشی‌های موبایل ال‌جی می‌توانند دستگاه‌های خود را با سری گلکسی S21، سری گلکسی نوت ۲۰، گلکسی زد فلیپ ۵G و گلکسی زد فولد ۲ تعویض کنند.

در حال حاضر، سامسونگ حدود ۶۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های موبایل کره جنوبی را در اختیار دارد و سهم اپل حدود ۲۰ درصد است. 

ال‌جی که اکنون از بازار خارج شده است، حدود ۱۳ درصد از بازار این کشور را در اختیار داشت و از آن جایی که برنامه این دو شرکت اکنون در کشور کره جنوبی در حال انجام است، به نظر می‌رسد سهم سامسونگ افزایش پیدا خواهد کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۴۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما