۰

پیش‌بینی رشد سامسونگ از فروش گوشی‌های تاشو

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰
پیش‌بینی رشد سامسونگ از فروش گوشی‌های تاشو
پیش‌بینی رشد سامسونگ از فروش گوشی‌های تاشو

آی‌تی‌من- مدیر واحد موبایلی شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرد که این شرکت در سال گذشته کمتر از 10 میلیون گوشی تاشو را به فروش رسانده است. در این میان سهم گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 به‌ترتیب برابر با 40 و 60 درصد بوده است.

غول کره‌ای پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های تاشو این شرکت در سال 2023 رشد 50 درصدی را تجربه نماید. این موضوع به‌معنای فروش حدودا 15 میلیون دستگاه گوشی تاشو بوده و برتری سامسونگ در بازار دستگاه‌های تاشو را تضمین خواهد کرد.

تحلیل‌گران موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کنند که در سال جاری میلادی 18 میلیون دستگاه گوشی تاشو فروخته شود. از سوی دیگر تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی IDC ادعا می‌کنند که این تعداد از مرز 20 میلیون واحد فراتر خواهد رفت. این موضوع بدان معناست که سه‌چهارم کل گوشی‌های تاشو فروخته شده در سال 2023 از برند گلکسی خواهند بود.

در حالی‌که مدل‌های سال 2022 تقسیم‌بندی نسبتا یکنواختی داشتند؛ اما TM Roh؛ مدیرعامل سامسونگ موبایل پیش‌بینی می‌کند که امسال گلکسی زد فلیپ 5 نسبت به گلکسی زد فولد 5 برتری پررنگ‌تری پیدا کرده و این پدیده در بازار کره نمود بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی آنها 50 درصد افزایش پیدا کند.

مدیرعامل واحد موبایلی سامسونگ در مصاحبه دیگری اعلام کرد که از هر 3 دستگاه پرچمدار گلکسی فروخته شده در کره‌جنوبی، 1 عدد از آنها جزو مدل‌های تاشو سری گلکسی Z خواهد بود. همچنین فروش مدل‌های تاشو در بازار جهانی از 20 درصد کل پرچمداران گلکسی فراتر خواهد رفت.

سال گذشته رییس واحد موبایلی سامسونگ ادعا کرد که تا سال 2025 فروش گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z از سری گلکسی S پیشی خواهد گرفت. چنان‌چه سامسونگ بتواند این سرعت رشد را برای سری گلکسی Z حفظ نماید؛ در این‌صورت سال آینده در خصوص امکان تحقق این هدف‌گذاری در سال 2025 به شکل دقیق‌تری می‌توان اظهارنظر کرد.

با توجه به کاهش قیمت نسبت به نسل‌های قبل و نیز پیشرفتی که در فناوری گوشی‌های تاشو اتفاق افتاده، رشد فروش این دستگاه‌ها خیلی دور از انتظار نیست. اما با توجه به اینکه این دستگاه‌ها باز هم قیمت بالایی دارند و نسبت به گوشی‌های سری گلکسی اس و آیفون‌های اپل، قابلیت‌های کمتری دارند، شاید رشد ۵۰ درصدی بعید به‌نظر برسد. با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از عرضه این گوشی‌ها می‌توانند رشد قابل توجهی داشته باشند یا خیر.
کد مطلب : ۲۸۱۴۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما