۰

امکان کوچ کاربران اندروید به هارمونی فراهم شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
امکان کوچ کاربران اندروید به هارمونی فراهم شد
امکان کوچ کاربران اندروید به هارمونی فراهم شد

آی‌تی‌من- هارمونی نام جدیدترین سیستم‌عامل دستگاه‌های هوشمند و شاید کامل‌ترین آنها باشد؛ سیستم عاملی که هواوی چند روز پیش نسخه پایدار آن را معرفی کرد. اکنون بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ به این سوال هستند که پس از به‌روزرسانی به هارمونی، آیا اطلاعات و اپلیکیشن‌های قبلی همچنان روی دستگاه قابل استفاده خواهند بود؟

 هارمونی یک سیستم‌عامل کاملاً مدرن بوده که می‌تواند متناسب با دستگاه کاربر، بهینه شده و طیف وسیعی از ابزارهای هوشمند را تحت پوشش خود قرار دهد.

در حال حاضر شرکت هواوی این سیستم‌عامل را برای برخی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های موجود در بازار ارایه کرده و چند دستگاه جدید مانند تبلت‌های سری میت پد 2021، تلویزیون‌های هوشمند سری Vision و ساعت‌های هوشمند سری Watch 3 به صورت پیش‌فرض با هارمونی 2.0 عرضه شده‌اند.

اما همانطور که عنوان شد، سوال بسیاری از کاربران که در حال حاضر از محصولات با رابط کاربری EMUI و سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، این است که پس از به‌روزرسانی به هارمونی چه اتفاقی برای اطلاعات و فایل‌های آن‌ها می‌افتد و آیا می‌توانند از نرم‌افزارهای موجود روی گوشی خود همچنان استفاده کنند؟

هواوی تا به امروز بارها به این سوالات پاسخ داده و اعلام کرده که پس از به‌روزرسانی به هارمونی، هیچ مشکلی بابت پشتیبانی نرم‌افزارهای پیشین، استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی یا حذف اطلاعات کاربر پیش نخواهد آمد.

نکته مهم این است که هنگام به‌روزرسانی به هارمونی، کلیه اطلاعات ذخیره شده کاربر در دستگاه باقی مانده و تنها فایل‌های سیستمی تغییر کرده و به فایل‌های اختصاصی هارمونی بروز می‌شوند.

همچنین با استفاده از هارمونی، علاوه بر قابلیت استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی سیستم‌عامل هارمونی، می‌توان همچنان از نرم‌افزارهای اندرویدی نیز به صورت کامل استفاده کرد. گوشی‌هایی که پیش از این سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) و نرم‌افزارهای مربوطه را داشته‌اند نیز دچار مشکل نشده و می‌توانند همچنان از اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنند.

 در همین زمینه گروهی بزرگ از توسعه‌دهندگان چینی به بررسی این موضوع روی گوشی‌های بروز شده به هارمونی پرداخته‌اند. 

این گروه با انتشار متن یک ایمیل از اریک ژو، از مدیران هواوی، اعلام کرده است:

«برای محافظت از منافع کاربران در استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف، هواوی شرایطی را ایجاد کرده که آنها بتوانند از همه نرم‌افزارهای اندرویدی بر پایه EMUI در کنار نرم‌افزارهای هارمونی در سیستم‌عامل هارمونی 2.0 استفاده کنند.»

مضاف بر این، اریک ژو به این نکته نیز پرداخته است که هواوی شرایط بسیار مطلوبی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده تا بتوانند در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین نحو، نرم‌افزار مد نظر خود را برای HarmonyOS بسازند.

جالب است بدانید که هواوی در این زمینه با انتشار بسته OpenHarmony 2.0 به صورت عمومی نشان داده که کلیه کدهای سیستم‌عامل HarmonyOS به صورت اختصاصی نوشته شده و با کدهای منبع اندروید متفاوت است. در واقع با به‌روزرسانی به این سیستم‌عامل، کلیه کدهای مربوط به AOSP (یا همان پروژه متن باز اندروید) با کدهای بخش نرم‌افزاری اکوسیستم هارمونی جایگزین می‌شود.

البته هواوی برای نشان دادن حسن‌نیت خود در این زمینه، پیش‌تر سورس‌کدهای کامل سیستم‌عامل هارمونی را در بنیاد Open Source  و طی دو مرحله در سال‌های 2020 و 2021 منتشر کرده و کاربرانی که بخواهند می‌توانند از آنها استفاده کرده و رام اختصاصی خود را نیز توسعه دهند.

در پایان باید گفت کاربرانی که قصد به‌روزرسانی به سیستم عامل هارمونی را دارند، نباید نگرانی خاصی بابت حذف اطلاعات یا اپلیکیشن‌های خود داشته باشند؛ چرا که هواوی بستری را فراهم کرده است تا این دسته از کاربران بتوانند با کمترین دردسر و با خیالی آسوده به سیستم عامل هارمونی مهاجرت کنند.

همچنین هواوی لیست محصولاتی که به‌روزرسانی هارمومی را دریافت می‌کنند اعلام کرده است.

این کمپانی در کنار معرفی برخی محصولات جدید که مبتنی بر این سیستم عامل هستند، محصولات پیشین خود را نیز فراموش نکرده و برای ارتقای آنها نیز برنامه‌ای تدوین کرده است. 

در ادامه با محصولات واجد شرایط هواوی و زمان عرضه به‌روزرسانی هارمونی برای آنها آشنا می‌شویم:

هواوی در رویداد بزرگ خود، نسل جدید تبلت‌های میت‌پد پرو و ساعت‌های هوشمند سری واچ 3 را به عنوان اولین محصولات مجهز به HarmonyOS معرفی کرد. همچنین هواوی برنامه خود برای به‌روزرسانی صد محصول را در دسته‌های مختلف اعلام کرد.

گام اول: آغاز به‌روزرسانی 
هواوی در گام اول امکان به‌روزرسانی چهار محصول رده‌بالا را از همان روز رویداد فراهم کرده است. این محصولات شامل گوشی‌های سری میت 40، سری P40، سری میت 30 و تبلت میت پد پرو (نسل اول) می‌شود.

گام دوم: سه‌ماهه سوم 2021
در گام بعدی، در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری، گوشی‌های سری Mate 20 همراه با گوشی‌های نوا 6، نوا 7 و نوا 8 به هارمونی ارتقا خواهند یافت. در این گام، تبلت هواوی MatePad نیز حضور دارد.

گام سوم: سه‌ماهه چهارم 2021
در سه‌ماهه چهارم 2021، تلویزیون‌های هوشمند هواوی سری V و S در کنار گوشی‌های سری Mate 20 X امکان دریافت هارمونی را خواهند داشت.

گام چهارم: نیمه اول 2022
در گام نهایی (نیمه اول سال 2022 میلادی) نیز گوشی‌های قدیمی‌تری همچون سری میت 10، میت 9، نوا 5، پی 20، پی 10، تبلت M5 و تلویزیون‌های قدیمی‌تر سری V به هارمونی آپدیت می‌شوند.

 جالب است بدانید که در همین مدت کوتاه، هارمونی با استقبال خوب کاربران مواجه شده و تا به حال بیش از 10 میلیون دستگاه مختلف به سیستم عامل هارمونی بروز شده‌اند که آمار چشمگیری به نظر می‌رسد.
همچنین هواوی اعلام کرده است که به‌روزرسانی به HarmonyOS 2.0 اطلاعات دستگاه شما را پاک نمی‌کند. بنابراین کاربران هواوی می‌توانند با خیالی آسوده نسبت به ارتقای سیستم عامل دستگاه خود اقدام کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۵۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما