۰

تولید روبات «پپر» متوقف شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲
تولید روبات «پپر» متوقف شد
تولید روبات «پپر» متوقف شد

آی‌تی‌من-  به گفته منابع آگاه و بر اساس اسنادی که به دست خبرگزاری رویتر رسیده، این غول سرمایه‌گذاری و فناوری ژاپنی اهداف خود را برای پیشگامی در صنعت روباتیک کنار گذاشته است.

بر این اساس، از سال گذشته تولید روبات پپر (Pepper) متوقف شده و به گفته دو منبع آگاه، از سرگیری تولید آن نیز هزینه‌بر خواهد بود.

روبات پپر که از آن به عنوان نخستین روبات با احساس یاد می‌شد، در کارخانه فاکسکان چین برای سافت‌بنک تولید می‌شد. هدف از تولید این روبات، مقابله با مشکل کمبود نیروی انسانی عنوان شده بود؛ ولی سافت‌بنک عملا نتوانست به پایگاه کاربری مناسبی برای آن برسد و تا کنون فقط 27 هزار دستگاه از این روبات تولید شده است.

ماسایوشی سان، مدیر ارشد اجرایی سافت‌بنک، قصد داشت این شرکت را به پیشگام صنعت روباتیک تبدیل کند ولی فعلا از این هدف عقب نشینی کرده است.

بنا به گفته منابع آگاه، سافت‌بنک قصد دارد نیمی از 300 نفر نیروی انسانی خود را در فرانسه، تا ماه سپتامبر کاهش دهد. سافت‌بنک در سال 2012 با خریداری شرکت روباتیک فرانسوی آلدباران (Aldebaran)، آن را به مرکز اصلی فعالیت‌های روباتیک خود تبدیل کرده بود.

از سوی دیگر، نیمی از کارکنان واحدهای کوچک‌تر سافت‌بنک در آمریکا و انگلیس نیز تعدیل شده‌اند.

شرکت سافت‌بنک روبوتیکس، روبات‌ پپر را در سال 2014 معرفی کرد و از آن به بعد، این روبات به عنوان نماد بلندپروازی‌های ماسایوشی‌ سان تبدیل شد. اما به گفته منابع آگاه، در پشت پرده، تفاوت‌های فرهنگی بین کسب‌وکار فرانسوی و مدیریت ژاپنی، موجب آسیب‌دیدن توسعه روبات پپر شد و در نهایت، کاربری محدود و کاهش اعتمادپذیری، به فروش این محصول نیز آسیب زد.

سافت‌بنک که روبات پپر را در فروشگاه‌های موبایل خود هم عرضه می‌کرد، حالا تمرکز خود را روی محصولاتی مانند روبات نظافت‌کار Whiz قرار داده و شاخه فرانسوی این شرکت، عملا از حوزه توجهات خارج شده است.

همچنین این غول سرمایه‌گذاری ژاپنی، بخش عمده‌ای از سهام خود را نیز در بوستون داینامیکس به فروش رسانده و سان، قصد دارد بیشتر به سرمایه‌گذاری از طریق صندوق ویژن فاند بپردازد.
 
کد مطلب : ۲۷۶۷۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما