۰

کنگره جهانی موبایل آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
کنگره جهانی موبایل آغاز به کار کرد
کنگره جهانی موبایل آغاز به کار کرد

آی‌تی‌من- امروز کنگره جهانی موبایل در بارسلونا اسپانیا بطور حضوری برگزاری می‌شود. در این میان شرکت‌های کوچک و بزرگ صنعت ارتباطات موبایل در نمایشگاه حاضر شده‌اند. البته شرکت کنندگان باید تست منفی کووید ۱۹ را ارایه کنند، از ماسک طبی FFP2 استفاده کنند و یک نشان دیجیتالی برای ردیابی تماس نیز همراه داشته باشند.

بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده از ۱۴۳ کشور جهان در این رویداد ۳ روزه شرکت می‌کنند. آنها برای ورود به نمایشگاه باید از یک منطقه عظیم تست کرونا مجهز به ۸۰ اتاقک عبور کنند.

هرچند میزان حاضران در نمایشگاه امسال بسیار کمتر از بازدیدکنندگان سال‌های گذشته (بیش از ۱۰۰ هزار نفر) است، اما همین تعداد نیز مشوقی برای برگزارکنندگان آن به حساب می‌آید. 

سازمان برگزار کننده این رویداد یا GSMA مجبور شد کنگره جهانی موبایل در ۲۰۲۰ میلادی را به دلیل شیوع فراگیر کووید ۱۹ تعطیل کند و حتی بیم آن داشت که برای مراسم امسال نیز عده کمی حضور یابند.

متز گرنیرد مدیر عامل GSMA در این باره می‌گوید: بزرگترین نگرانی‌ام آن بود که شرکت کنندگان در نمایشگاه اعلام کنند «ما شرکت نمی‌کنیم»، اما این اتفاق نیفتاد.

این درحالی است که GSMA به دلیل لغو مراسم در ۲۰۲۰ میلادی با خسارت سنگینی روبرو شد و ۴۰ درصد کارمندانش را اخراج کرد.

شرکت‌های بزرگی مانند تلفونیکا، اورنج، لنوو و ودافون در کنگره جهانی موبایل امسال شرکت کرده‌اند. 

اما از سوی دیگر شرکت‌هایی مانند اریکسون، نوکیا و سامسونگ در آن حضور ندارند.

دست اندرکاران صنعت موبایل امیدوارند این رویداد که اکنون بخشی از آن فیزیکی، بخشی مجازی است، طرحی برای گردهمایی‌های تجاری در آینده فراهم کند.

طبق روال معمول انتظار می‌رود که تولیدکنندگان حاضر در رویداد MWC 2021 از تعداد زیادی گوشی جدید رونمایی کنند. 

در مقطعی از زمان، کمپانی‌های هواوی، سامسونگ، سونی و سایر شرکت‌ها از کنگره جهانی موبایل به‌عنوان فرصتی برای معرفی پرچم‌داران خود استفاده می‌کردند. 

امسال بسیاری از شرکت‌ها از جمله سونی و نوکیا به‌دلیل نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا از حضور در کنگره جهانی موبایل انصراف دادند. 

با این‌حال چنین تصمیمی ابدا بدان معنا نیست که در رویداد MWC 2021 از هیچ محصول جالب‌توجهی رونمایی نخواهد شد.

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا فعالیت خود را به برگزاری رویداد آنلاین Samsung Galaxy MWC Virtual Event محدود کند. این مراسم دیشب (7 تیر ماه) از طریق کانال یوتیوبی رسمی سامسونگ پخش شد.

آخرین اطلاعات لو رفته صریحا نشان می‌داد که شرکت سامسونگ در صدد رونمایی از اسمارت‌واچ پرچم‌دار نسل آینده خود با نام گلکسی واچ 4 است. 
جایگزینی سیستم‌عامل اختصاصی تایزن با پلتفرم Wear OS شرکت گوگل یکی از مشخصه‌های کلیدی اسمارت‌واچ آینده سامسونگ به‌شمار خواهد رفت. 

کلیه ساعت‌های هوشمند پیشین کمپانی با سیستم‌عامل تایزن روانه بازار شدند. بر اساس گزارشات پیشین، شرکت سامسونگ به منظور ارتقاء بهره‌وری سیستم‌عامل Wear OS به شکلی نزدیک با گوگل همکاری کرده است. 

بنابراین مشاهده نتایج این همکاری دوجانبه یقینا جالب‌توجه خواهد بود.

رویداد MWC 2021 از امروز آغاز می‌شود و پیرامون وقایع محتمل در این مراسم گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح شده استبی‌تردید مهاجرت اسمار‌ت‌واچ سامسونگ از سیستم‌عامل اختصاصی کمپانی به پلتفرم Wear OS به منزله یک موفقیت مهم برای شرکت گوگل تلقی می‌شود. سیستم‌عامل Wear OS پیش‌تر در سال 2014 معرفی شد؛ اما تاکنون با حمایت و استقبال چندان چشمگیری مواجه نشده است. با این‌حال از این پس احتمالا اوضاع متحول خواهد شد.

ظاهرا سایر شرکت‌های بزرگ برای برگزاری رویدادهایی با مقیاس کلان در نمایشگاه MWC هیچ برنامه‌ای ندارند. اما این موضوع بدان معنا نیست که نمایشگاه امسال فاقد هرگونه جذابیت خواهد بود. 

به‌عنوان مثال امروز ایلان ماسک روی صحنه حاضر خواهد شد. رئیس شرکت فضایی SpaceX در خصوص توسعه و چشم‌انداز پیشرفت فناوری اینترنت ماهواره‌ای استارلینک صحبت خواهد کرد.

شرکت هواوی نیز غرفه مخصوصی را در نمایشگاه برپا خواهد کرد. در سالیان گذشته کمپانی چینی ضمن برگزاری رویداد MWC از محصولاتی کاملا شاخص رونمایی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نخستین اسمارت‌فون انعطاف‌پذیر این برند با نام هواوی میت ایکس اشاره کرد. امسال نیز هواوی احتمالا از جدیدترین نوآوری‌ها و پیشرفت‌های خود در حوزه فناوری رونمایی خواهد کرد؛ نوآوری‌هایی که اساس تولید محصولات آینده کمپانی را تشکیل خواهند داد.

بعلاوه کمپانی‌های چینی TCL و ZTE نیز با برپایی غرفه‌های اختصاصی در نمایشگاه MWC از محصولات جدید خود رونمایی خواهند کرد. اظهارنظر دقیق پیرامون محصولات آینده این برندها امری دشوار است؛ اما به‌عنوان مثال انتظار می‌رود که شرکت ZTE از اسمارت‌فون جدید خود با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کند. 

از سوی دیگر کمپانی TCL نیز اخیرا اقدام به معرفی یک نمایشگر شخصی به فرم عینک و چندین اسمارت‌فون مقرون‌به‌صرفه جدید از برند آلکاتل کرده است. لذا انتظار می‌ر‌ود که این محصولات در جریان رویداد آتی صریحا به معرض نمایش گذاشته شوند.
کد مطلب : ۲۷۶۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين