۰

اخذ نماد اعتماد به نفع کسب و کارهای اینترنتی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
اخذ نماد اعتماد به نفع کسب و کارهای اینترنتی است
اخذ نماد اعتماد به نفع کسب و کارهای اینترنتی است

آی‌تی‌من-  احمد موسوی، کارشناس ارشد اداره پیشگیری از جرایم سایبری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد پیشگیری از کلاهبرداری‌های مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی گفت: اخذ نماد الکترونیکی با توجه به سختی‌هایی که دارد ولی باعث ایجاد اعتماد و اطمینان مشتریان می‌شود و اعتماد مردم به کسب کار اصلی‌ترین عامل برای توسعه و رونق یک کسب وکار الکترونیکی است.

وی با تاکید بر اهمیت نماد در احراز هویت، ساماندهی و صلاحیت کسب و کارها از فعالان کسب و کارهای اینترنتی خواست تا نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند.

موسوی در ادامه تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش کلاهبرداری‌های سایبری شهروندان و کاربران حتما در خرید از فضای سایبر از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید خود را انجام دهند. وی ادامه داد: اگر از سوی فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی تخلفی صورت گیرد با توجه به ثبت اطلاعات این کسب کارها برای دریافت نماد به راحتی قابل شناسایی و پیگیری برای شاکیان است ولی در خرید از فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دریافت نکرده‌اند اگر شکایت مشتریان صرف عنوان کلاهبرداری ماده 12 قانون جرایم باشد شکایت افراد پیگیری می‌شود ولی چون اطلاعات این فروشگاه‌ها در جایی ثبت نیست به راحتی قابل پیگیری نیستند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه نماد اعتماد الکترونیکی الزام برای کسب و کارهای الکترونیکی است گفت: به دلیل تحولات اقتصادی که در کشور رخ داده است علی رغم تلاش‌های پیشگیرانه‌ای که در در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صورت گرفته است ولی متاسفانه جرایمی‌مانند کلاهبرداری افزایش یافته است. کارشناس ارشد اداره پیشگیری از جرایم سایبری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: با اجرای رمز یکبار مصرف و هشدارهای پیشگیرانه مردم کمی‌هوشیار تر شده‌اند ولی متاسفانه از آن طرف هم شگردها توسط کلاهبردان پیچیده تر شده است لذا مردم باید در خرید از فضای سایبر به هشدار‌ها توجه کنند. وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های سند تحول قوه قضاییه تاکید بر احراز هویت است گفت: در پیشگیری از جرم باید نگاه به هر دو طرف باشد و قوانین به گونه‌ای تنظیم شود که هم حمایت از تولیدکننده در فضای مجازی و هم حمایت از مصرف کننده باشد.

 
مرجع : رادیو گفت و گو
کد مطلب : ۲۷۶۷۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما