۰
با تصویب هیات وزیران

وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی سازمان فناوری اطلاعات ایران تعیین شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹
وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی سازمان فناوری اطلاعات ایران تعیین شد
وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی سازمان فناوری اطلاعات ایران تعیین شد

آی‌تی‌من- به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، ساماندهی، نظارت و هدایت خدمات اینترنت و اینترانت در کشور به منظور کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله فعالیت‌ها و وظایف سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

تهیه، تدوین و هماهنگی برنامه‌های امنیتی و مدیریت مخاطرات در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌الملل در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر وظایف سازمان یاد شده است.

همچنین به موجب مصوبه دولت، وظیفه تهیه و تصویب دستورالعمل‌ها و ضوابط مورد نیاز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل می‌شود.

در این جلسه همچنین سیاست‌های اجرایی تشویق و حمایت از کار آفرینان پیشرو نیز به تصویب رسید.

بر این اساس، کارآفرینان پیشرو به مدت سه سال از مشوق‌های این مصوبه بهره‌مند خواهند شد و بعد از آن لازم است تا دوباره ارزیابی شوند.

دانشگاه‌ها می‌توانند به کارآفرینان پیشرو مدرک دکتری افتخاری اعطا کنند. وزارت علوم موظف است چارچوب‌های لازم برای همکاری و حضور کارآفرینان پیشرو در دانشگاه‌ها، بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی آنان، به عنوان مدرس یا استاد مدعو در حوزه‌های مرتبط با فعالیت کاری آنان یا حوزه‌‌های کارآفرینی را فراهم کند. گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است ورود مواد اولیه و تجهیزات فناورانه مرتبط با فعالیت‌های اصلی کارآفرینان پیشرو را با تأیید دستگاه تخصصی مربوطه و احراز شرایط مربوطه، مشمول تسهیل تشریفات گمرکی قرار دهد.
 
مرجع : پایگاه ریاست جمهوری
کد مطلب : ۲۷۶۸۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما