۰

تفاهم نامه «نصر» و «صحا» برای تقویت حمایت‌ها از فعالیت‌های فاوا

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
تفاهم نامه «نصر» و «صحا» برای تقویت حمایت‌ها از فعالیت‌های فاوا
تفاهم نامه «نصر» و «صحا» برای تقویت حمایت‌ها از فعالیت‌های فاوا

آی‌تی‌من-  این تفاهم‌نامه که در جلسه شورای مرکزی نصر کشور و با حضور مدیرعامل صحا به امضا رسید، بستر تازه‌ای برای تقویت تعاملات و حمایت‌های از فعالیت‌های عرصه فاوا را فراهم خواهد کرد.

«مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات کشور به ویژه در بخش فناوری‌های نوظهور»، «تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور»، «توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش‌های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی»، «ارائه خدمات مشاوره‌ای و صنعتی در زمینه‌های فنی، کسب استانداردها، بازاریابی و تهیه طرح‌های توجیهی»، «گسترش ارتباطات بین شرکت‌ها و ایجاد شبکه و خوشه‌های صنعتی و خدماتی»، «ارزیابی، ارزش‌گذاری، مدیریت خطر و مدیریت پروژه طرح‌های فناورانه»، «سوق‌دادن شرکت‌ها به اجرای طرح‌ها به‌صورت مشترک در قالب کنسرسیوم»، تعریف پروژه‌های ملی دارای اولویت بالا در کشور» و همچنین «حمایت از شرکت‌های فعال در برج‌های فناوری اطلاعات» از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه دوجانبه است.

در این نشست رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره اهمیت امضای این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به سرعت بالای رشد و توسعه فناوری‌های جدید و متناسب نبودن میزان رشد منابع اعتباری با آن، ضرورت داشت برای تقویت فعالان عرصه فاوا در سراسر کشور، از توان سایر بخش‌ها از جمله صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کمک بگیریم که این مهم با امضای تفاهم‌نامه همکاری میسر شد. سیدحسن‌هاشمی افزود: سازمان نصر و شرکت مادر تخصصی صحا همواره همکاری‌ها و تعاملات خوبی داشته‌اند؛ اما فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، مانع بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌های نصر و صحا به ویژه در استان‌ها شده بود.

رئیس سازمان نصر کشور تصریح کرد: در دوره جدید آماده‌ایم با تقویت روند مکانیزه کردن فرآیندها، از ظرفیت همه اعضای سازمان به عنوان بازوهای توانمند کارشناسی و مشاوره در استان‌ها و شهرستان‌ها استفاده کنیم و در این راستا از حمایت‌های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیز بهره خواهیم گرفت. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیز گفت: سازمان‌ها و نهادهای صنفی، بسترهای خوبی برای ارائه خدمات تخصصی و کمک به چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت‌ها هستند.  رضا نقی‌پور اصل افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از جمله سازمان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های بالایی بوده و با توجه به فعالیت کمیسیون‌های تخصصی و حضور متخصصان فناوری اطلاعات کشور در نصر، این سازمان می‌تواند بازوی مشورتی خوبی برای صحا باشد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۹۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين