۰
رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی:

الزام ای‌نماد کسب و کارهای خرد مجازی را نابود می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
الزام ای‌نماد کسب و کارهای خرد مجازی را نابود می‌کند
الزام ای‌نماد کسب و کارهای خرد مجازی را نابود می‌کند

آی‌تی‌من- رضا الفت نسب با اشاره به تصمیم اخیر مرکز توسعه کسب و کارهای اینترنتی برای الزامی کردن استفاده از ای‌نماد برای همه کسب و کارها تاکید کرد: بزرگ‌ترین دغدغه ما در اجرای این دستورالعمل جدید مشکلاتی است که برای کسب و کارهای خردی ایجاد می‌شود که صرفا از پرداختیارها لینک پرداخت برای فروش محصول و خدمات خود دریافت می‌کردند.

وی تاکید کرد: غالب این کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت می‌کنند و از آنجا که این شبکه‌های اجتماعی درگاه پرداخت ندارند، کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی از پرداخت‌یارها لینک پرداخت دریافت می‌کنند و از این طریق فروش محصول خود را تکمیل می‌کنند.

الفت نسب تاکید کرد: علاوه بر اینکه استفاده از ای‌نماد این کسب و کارها را موظف به تاسیس وب‌سایت می‌کند، مشکل دیگری که به وجود می‌آید، دسترسی نهادهای دیگر دولتی به اطلاعات مرتبط با این کسب و کارهای خرد است. به گفته الفت‌نسب: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، یک داشبورد عمومی دارد که در اختیار نهادهای دولتی قرار می‌دهد و تمامی تراکنش‌های مرتبط با کسب و کارها را در اختیار این نهادهای دولتی قرار می‌دهد. یعنی اینکه بر خلاف ادعای مقام‌های مرکز که الزام استفاده از ای‌نماد مانعی جلوی کسب و کارهای خرد نیست، در واقع با استفاده از این داشبور، نهادهای دولتی بدون توجه به میزان گردش مالی یا نوع کسب و کارهای اینترنتی، موانع تازه‌ای در قبال خرید و فروش کالا ایجاد می‌کنند.

به گفته این فعال عرصه کسب و کارهای مجازی، نهادهای دولتی با استفاده از داشبورد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، عملا کسب و کارهای را مجبور به کسب مجوزهای بیشتر دولتی می‌کنند و در صورت عدم اجرای این درخواست‌ها، نماد اعتماد الکترونیک کسب و کار لغو می‌شود.

الفت‌نسب تاکید کرد: نگرانی اصلی نسبت به کسب و کارهای بسیار کوچک و خردی است که اساسا نه با ساز و کارهای فنی فضای مجازی سر و کار دارند و نه قرار است چندان گردش مالی عظیمی داشته ‌باشند که فعالیت‌های‌شان نیاز به مجوزهای متعدد داشته‌باشد. کسب و کارهایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، قطعا از این الزام و اجبار جدید آسیب می‌بینند.
 
مرجع : فدراسیون فاوا
کد مطلب : ۲۷۷۰۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما