۰

سلامت دیجیتال اهرم جدید در حوزه ارتقا سلامت است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷
سلامت دیجیتال اهرم جدید در حوزه ارتقا سلامت است
سلامت دیجیتال اهرم جدید در حوزه ارتقا سلامت است

آی‌تی‌من- عادل دهدشتی مدیرعامل این مرکز اظهار داشت:  قطعا در آینده و حتی در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری کرونا، سلامت دیجیتال به عنوان یک اهرم و ابزار روزآمد در حوزه سلامت محسوب خواهد شد. استفاده از این ابزار دسترسی افراد را سریع تر و دسترسی بیشتری نسبت به ابزارهای و خدمات حوزه درمان، مراقبت و سلامت، ایجاد خواهد کرد و مطمئنا کار کردن و شخصی سازی برای افراد، گروه‌ها و اقشار مختلف در این حوزه باعث منطقی تر شدن و پر رونق شدن این بازار حتی از نظر نظر اقتصادی وخدمات اجتماعی برای جامعه می‌گردد.

دیروز مرحله نهایی دومین رویداد صبانو۲ برگزار شد و براساس محورها و فراخوان این دوره از رویداد که با رویکرد «سلامت دیجیتال» به اجر درآمد، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی  را در بر گرفته بود..

دهدشتی،  که در حاشیه این رویداد سخن می‌گفت، افزود: خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که لایه اول جامعه هدف ما که مستمری بگیران صندوق بازنشستگان کشوری است، با توجه به سابقه فعالیت سازمانی آنها و همچنین دسترسی‌های قبلی، شرایط دسترسی مناسبی به اینترنت و گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل دیجیتال را داراست. اگرچه این شرایط، جای توسعه و بهبود دارد.

او تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که با توجه به شعار مرکز نوآوری صبا «برای ایران ۱۴۲۵» ما تمامی تلاش خود را در رابطه با مسائل و چالش‌های روز خواهیم کرد تا راه حل‌هایی را از طریق روش‌های نوآورانه، ارائه دهیم و در آینده‌ای نزدیک رویداد صبا نو (۳) را خواهیم داشت.

وی درباره برگزاری دومین رویداد صبانو 2 توضیح داد: ۳۰ طرح و ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که طی دو مرحله ارزیابی، ۹ تیم به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند که در مرحله نهایی  شاهد ارائه این ۹ تیم بودیم که با جمع بندی نتایج ارزیابی‌ها، نحوه تعامل و حمایت از این ۹ تیم اعلام خواهد شد.

به گفته او در این دوره بیشترین تعداد تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و ترکیب جنسی ۷۸ درصد از شرکت کنندگان مرد و ۲۲ درصد زن با میانگین تحصیلاتی کارشناسی بود.

بنابر اعلام مدیر عامل مرکز نو آوری صبا مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری ، تیم‌های برگزیده  در مرحله نهایی رویداد صبانو۲ طرح و ایده خود را به داوران ارائه دادند
حسن تاجیک سهامدار این مرکز نوآوری اظهار داشت:  امروزه ارائه خدمات به سالمندان و بازنشستگان به واسطه نوع نیازها و شزایظ ویژه زندگیشان نیازمند تسهیلگری و شخصی سازی بیشتر است و این مهم در گرو پیشرفت زیر ساخت‌های نوآوری و فناوری است، چراکه این قشر امکان مراجعه به مراکز متعدد برای استفاده از خدمات را نداشته و نیازمند مراقبت‌های گسترده هستند.

وی در خصوص تسهیل خدمات به بازنشستگان و سالمندان گفت: مطالبات و نیازهای ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری بسیار متنوع است و پوشش حداکثری این نیازها در گرو بهبود زیر ساخت‌های حوزه فناوری و راهکارهای منطقی و متناسب با نیاز است که بخش‌های متعددی را در بر می‌گیرد که باید با حمایت مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا و مرکز نوآوری صبا در دو قالب پروژه‌های حمایتی از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مرتفع شود.

تاجیک با اشاره به پیشرفت حوزه سلامت دیجیتال در کشور گفت: با توسعه سلامت دیجیتال و امکان دسترسی سریع‌تر و با گستره بیشتری از مخاطبان و همچنین امکان مونتورینگ فرآیندها به ویژه در سنین سالمندی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، برقراری ارتباط بین حوزه‌های استارت آپ‌های این حوزه و مرکز نوآوری، ارزش افزوده ای برای فعالیت‌های اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور و هم افزایی برای حل مسائل ذینفعان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جذابیت بیشتر برای تجاری سازی ایده‌های رویداد صبانو دوم، سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری تیم خواهد کرد و در این مسیر استفاده از امکانات مراکز علمی‌و پزشکی نیز امکان پذیرخواهد بود.

 این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا، معاونت علمی‌ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار می‌شود.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۲۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما