۰

دومین افشاگر فیس بوک آماده ادای شهادت در کنگره است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰
دومین افشاگر فیس بوک آماده ادای شهادت در کنگره است
دومین افشاگر فیس بوک آماده ادای شهادت در کنگره است

آی‌تی‌من-  ژانگ همچنین در توییتر خود اعلام کرد اسناد دقیقی درباره نقض احتمالی قوانین جنایی در فیس بوک را در اختیار نیروی پلیس قرار داده است.

او در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان اعلام نکرد اسناد را به کدام سازمان مجری قانون داده است. ژانگ در حساب کاربری توییتر خود نیز نوشت: اگر کنگره از من بخواهد که شهادت بدهم، همانطور که ۶ ماه قبل گفتم، من وظیفه مدنی خود را انجام می‌دهم.

دومین افشاگر فیس بوک اعلام کرد پس از افشاگری فرانسیس هوگن و پشتیبانی نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره برای اقدام علیه فیس بوک، او نیز تصمیم گرفته اطلاعات خود را فاش کند. هوگن هفته گذشته درباره‌ایمنی کودکان در فیس بوک در کنگره شهادت داد.

ژانگ در اوت ۲۰۲۰ میلادی از فیس بوک اخراج شد، اما قبل از ترک این شرکت یادداشتی ۷۸۰۰ کلمه‌ای منتشر کرد که در آن اشاره شده بود این شرکت چگونه به رژیم‌ها در سراسر جهان کمک می‌کند تا پلتفرمش را دستکاری کنند.

او در این یادداشت نوشته بود: من دست‌هایم خونین است.

به گفته ژانگ، دلیل اخراج وی عملکرد ضعیف بوده است. این کارمند سابق علاوه بر انتشار یادداشت در داخل فیس بوک، آن را در وب سایت شخصی اش نیز منتشر کرده بود. او در ماه جولای ۲۰۲۱ میلادی در مصاحبه‌ای اعلام کرد فیس بوک به سرور میزبان وب سایت او شکایت کرده است. پس از آن صفحه وب سایت ژانگ حذف شده است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۳۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما