۰
سردار اشتری: پلیس اقدامات موثری در پرونده داشته است

جلسه فوق‌العاده مجلس برای حمله سایبری

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
جلسه فوق‌العاده مجلس برای حمله سایبری
جلسه فوق‌العاده مجلس برای حمله سایبری

آی‌تی‌من- مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ‌با بیان نشست فوق‌العاده کمیسیون انرژی برای بررسی حمله سایبری به سامانه کارت هوشمند سوخت گفت: در این جلسه رییس شرکت پالایش، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، مدیران سازمان پدافند غیرعامل و رؤسای تعدادی از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی حضور داشتند.

وی افزود: اظهارنظر در مورد نحوه این حمله سایبری فعلاً مقدور نیست و نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد، اطلاعات سرور جایگاه بلافاصله پس از این حمله، حذف و باعث بروز مشکلاتی در جایگاه‌های توزیع سوخت شده و نیز ارتباط جایگاه‌ها با سامانه هوشمند سوخت بلافاصله قطع شد.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در حال بررسی منشأ این حمله سایبری هستند.

نخعی با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌های غلط در گذشته زمینه‌ساز بروز این حمله سایبری شده است، گفت: سامانه هوشمند سوخت برای سهمیه‌بندی بنزین در دولت نهم راه‌اندازی شد. در ابتدا پیش‌بینی‌های خوبی برای ابعاد امنیتی این سامانه صورت گرفته بود.

وی گفت: تصمیماتی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اخذ شده بود، موجب شد سامانه هوشمند سوخت کارآیی خود را از دست بدهد. برای مدت طولانی بنزین تک‌نرخی در کشور عرضه و این موضوع موجب شد توجهات برای به‌روزرسانی این سامانه از بُعد تجهیزات سامانه‌های هوشمند به شدت کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ‌با تأکید بر لزوم اصلاح فرآیندها و ارتقاء سامانه هوشمند سوخت در ابعاد امنیتی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطی، گفت: مقرر شد کمیته‌ای با محوریت کمیسیون انرژی با حضور نهادهای امنیتی و تخصصی، تشکیل و برنامه مشخص زمان‌بندی شده‌ای برای به‌روزرسانی این سامانه تدوین شود.
ورود پلیس به پرونده هک پمپ بنزین‌ها
در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی ‌با اعلام ورود مأموران معاونت‌های فاوا و فتا به موضوع هک جایگاه‌های سوخت از اقدامات خوب و موثر پلیس در این زمینه خبر داد.

به گزارش فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی‌در حاشیه نشست فصلی روسای پلیس راهور و راه استان‌ها و معاونین ستادی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران به اقدامات پلیس در ماجرای هک شدن جایگاه‌های سوخت پرداخت و گفت: در این مورد همکاران من در معاونت فاوا و پلیس فتا وارد عمل شده و اقدامات خوبی انجام دادند.

فرمانده نیروی انتظامی‌درباره اینکه آیا فرد یا افرادی در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند یا خیر؛ افزود: جزییات این موضوع اعلام خواهد شد اما اقدامات خوب و موثری از سوی پلیس انجام شده و همکاران من کمک‌های خوبی کرده‌اند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۷۴۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين