۰

صعود 9 پله‌ای ایران در زمینه سرعت اینترنت موبایل

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲
صعود 9 پله‌ای ایران در زمینه سرعت اینترنت موبایل
صعود 9 پله‌ای ایران در زمینه سرعت اینترنت موبایل

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش ماهانه سپتامبر 2021 اسپیدتست (SpeedTest)، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان افزایش پیدا کرده که این افزایش برای اینترنت موبایل قابل‌توجه‌تر است. سرعت اینترنت موبایل در گزارش ماه اوت برابر 56.74 مگابایت‌برثانیه بود، اما حالا با افزایش بیش از 6مگابایتی به 63.15 مگابایت‌برثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هم افزایش داشته که البته کمتر از سرعت اینترنت موبایل بوده است. سرعت اینترنت ثابت جهانی از 110.24 مگابایات‌برثانیه به 113.25 مگابایت‌برثانیه رسیده است.

در سطح اینترنت ثابت جهان موناکو با دو پله صعود، پرسرعت‌ترین اینترنت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و کاربران اینترنت با سرعت 261.82 مگابایت‌برثانیه را تجربه می‌کنند. در رتبه دوم سنگاپور با سرعت 255.83 مگابایت‌برثانیه قرار گرفته است و در رتبه سوم هم هنگ‌کنگ با سرعت 254.70 مگابایت‌برثانیه به چشم می‌خورد. در جایگاه‌های چهارم و پنجم هم به‌ترتیب رومانی و سوئیس قرار دارند.
 
سرعت اینترنت ایران
طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران نسبت به گزارش قبلی افزایش کمی‌را تجربه کرده و از 21.35 مگابایت‌برثانیه به 21.36 مگابیت‌برثانیه رسیده است، با وجود این، جایگاه ایران در جدول بدتر شده و با سه پله سقوط، در رتبه 137ام جهان قرار گرفته است.

در ماه سپتامبر سرعت اینترنت موبایل در ایران افزایش قابل‌توجهی داشته و از 32.30 مگابایت‌برثانیه گزارش قبلی به 35.48 مگابایت‌برثانیه رسیده است، با این افزایش سرعت، رتبه کشورمان در جدول 9 رتبه صعود کرده است و حالا در جایگاه 71ام جهان جای دارد.

در سطح جهان تغییری در رتبه‌های اول تا پنجم ایجاد نشده است و هنوز امارات متحده عربی بالاترین سرعت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. سرعت اینترنت موبایل در این کشور به 238.06 مگابایت‌برثانیه می‌رسد که بسیار بالاتر از کره جنوبی با سرعت 202.61 مگابایت در مقام دوم است.

در جایگاه سوم نروژ با سرعت 177.72 مگابایت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در رتبه‌های چهارم و پنجم به‌ترتیب قطر و چین با سرعت 172.18 و 165.38 مگابایت‌برثانیه قرار گرفته‌اند.

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا طبق انتشار جدیدترین گزارش آن برای سپتامبر 2021، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان تقریباً ثابت باقی مانده اما سرعت اینترنت موبایل با افزایش تقریباً چشمگیری نسبت به گزارش قبلی، از 35 مگابایت‌برثانیه عبور کرده است.
 
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۷۴۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما