۰

تولید گوشی در سال ۲۰۲۲ به 1/39 میلیارد دستگاه می‌رسد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷
تولید گوشی در سال ۲۰۲۲ به ۳۹/1 میلیارد دستگاه می‌رسد
تولید گوشی در سال ۲۰۲۲ به ۳۹/1 میلیارد دستگاه می‌رسد

آی‌تی‌من- انتظار می‌رود که حجم تولید گوشی‌های هوشمند در سال 2022 به 1.39 میلیارد دستگاه برسد. 

در صورت تحقق چنین سناریویی، پیش‌بینی رشد 3.8 درصدی تولید نسبت به سال جاری توجیه‌پذیر خواهد بود.

گوشی‌های هوشمند‌ کالایی ضروری برای زندگی روزمره مردم به‌شمار رفته و یک نیاز ابتدایی برای آن‌ها قلمداد می‌شوند. 

بنابراین موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که وضعیت صنعت گوشی هوشمند در سال آینده بار دیگر بهبود یافته و رشد نسبی را تجربه کند. 

البته این نظریه با این فرض مطرح شده که تا آن زمان کلیه فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان به وضعیت عادی بازگردند. 

چرخه معمول تعویض دستگاه و تقاضای مضاعف در بازارهای نوظهور کماکان محرک‌های اصلی بازار گوشی هوشمند طی سال آینده به‌شمار می‌روند. 

موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که میزان تولید سالیانه گوشی هوشمند طی سال 2022 به رقم 1.39 میلیارد دستگاه رسیده و نسبت به سال گذشته رشد 3.8 درصدی را تجربه کند.

در این میان شرکت سامسونگ با عرضه 276 میلیون دستگاه گوشی هوشمند کماکان به‌عنوان برند پیشرو در بازار نقش‌آفرینی خواهد کرد. 
بدین‌ترتیب سهم غول فناوری کره‌ای از بازار تقریبا معادل 20 درصد خواهد بود. همچنین فروش این برند رشد سالیانه 1.1 درصدی را تجربه خواهد کرد.

در سال آینده شرکت اپل جایگاه دوم را به خود اختصاص خواهد داد. 
بر اساس گزارشات در سال آینده غول کوپرتینویی قادر به عرضه 243 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار بوده و سهم حدودا 18 درصدی را کسب خواهد کرد. رشد سالیانه فروش گوشی‌های این برند نیز برابر با 5.4 درصد خواهد بود.

رتبه‌های سوم تا پنجم در اختیار شرکت‌های تولیدکننده چینی است. این 3 شرکت شیائومی، اوپو و ویوو نام دارند و به‌ترتیب سهم 16، 15 و 11 درصدی را به خود اختصاص می‌دهند. 

بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش گوشی هوشمند‌های شیائومی طی سال 2022 به 220 میلیون دستگاه خواهد رسید؛ در حالی‌که برندهای اوپو و ویوو هرکدام به‌ترتیب 208 و 149 میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند را به بازار عرضه خواهند کرد.

از آنجا که طی سال آینده افزایش قابل‌توجه تقاضا برای گوشی هوشمند‌های چینی در بازار داخلی این کشور امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ لذا رشد سهم 3 برند چینی بزرگ شامل اوپو، شیائومی و ویوو از بازار جهانی گوشی هوشمند در وهله نخست به میزان فروش آن‌ها در خارج از مرزهای چین بستگی دارد. 

همچنین باید گفت که محاسبات موسسه TrendForce از حجم تولید کمپانی شیائومی شامل گوشی‌های تولید شده توسط برندهای زیرمجموعه آن یعنی ردمی، Mi، پوکو و بلک شارک نیز خواهد بود.  به لطف توسعه نسبتا زودهنگام فعالیت‌های شیائومی در خارج از بازار چین و کنترل تدریجی شیوع بیماری کووید 19 از سوی جامعه جهانی انتظار می‌رود که فروش هندست‌های شیائومی در خارج از مرزهای چین نیز افزایش یافته و این شرکت رکورد تولید 220 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به ثبت برساند. 

این رقم از رشد 15.8 درصدی نسبت به سال گذشته حکایت داشته و موجب می‌شود تا شیائومی به سومین برند بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود.

همچنین موسسه TrendForce پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی هوشمند‌های 5G در سال 2022 به 660 میلیون واحد خواهد رسید. بنابراین سهم این دستگاه‌ها از کل گوشی هوشمند‌های تولیدی تقریبا معادل 47.5 درصد خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی شده که میزان فروش گوشی‌های تاشو تا ۲۰۰ برابر افزایش یابد.

بر اساس اعلام یکی از مدیران ارشد کمپانی هواوی، این برند چینی به رکورد جدیدی در زمینه‌ فروش گوشی‌های تاشو در کشور چین دست یافته است. 

به گفته‌ وی، فروش گوشی‌های تاشو هواوی در کشور چین، نسبت به سال گذشته 200 درصد افزایش یافته است. با این اعداد و ارقام می‌توان اذعان کرد که هواوی رتبه نخست بازار گوشی‌های هوشمند چین از نظر میزان فروش گوشی‌های تاشو را از آن خود کرده است.

همچنین این مقام ارشد شرکت هواوی اعلام کرده که گوشی تاشو هواوی میت ایکس 2 نیز به طور گسترده‌ای توسط کاربران چینی مورد تحسین قرار گرفته و رضایت آنان را جلب کرده است. 

وی افزود، هواوی با افزایش بازدهی در پروسه فروش و ارسال میت ایکس 2، تجربه کاربری بهتری را در جنبه‌های مختلف به کاربران خود ارایه کرده است.

گفتنی است که کمپانی هواوی از سال 2019 تا کنون پیشتاز نوآوری در زمینه گوشی‌های تاشو بوده است. این غول چینی در ابتدا از هواوی میت X و به دنبال آن از میت Xs رونمایی کرد. شایان ذکر است که هر دوی این دستگاه‌ها با طراحی تاشو به بازار عرضه شده و نسل اول و دوم گوشی‌های هوشمند تاشو هواوی محسوب می‌شوند.

در اوایل سال جاری میلادی، کمپانی هواوی، گوشی هوشمند میت ایکس 2 را معرفی کرد که به یک نمایشگر خارجی و یک صفحه نمایش داخلی مجهز شده است. قلب تپنده‌ گوشی هوشمند فوق‌الذکر نسخه‌ 5G تراشه‌ اختصاصی شرکت هواوی موسوم به کایرین 9000 5G بوده و همچنین میت ایکس 2 هواوی از 12 گیگابایت حافظه‌ رم و 512 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی بهره‌مند بوده است.

افزون بر این، شرکت هواوی به تازگی نسخه جدید و چرمی میت ایکس 2 را نیز روانه بازار کرده است که مشخصاتی مشابه نسخه اصلی میت ایکس 2 داشته، اما دیزاین و طراحی ممتازی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. 

طراحی زیبا و چشم‌نواز نسخه‌ چرمی گوشی هوشمند فوق، حس در دست گرفتن دستگاهی منحصربه‌فرد و لوکس را به کاربر القا می‌کند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما