۰

پرقدرت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار کدامند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
پرقدرت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار کدامند
پرقدرت‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار کدامند

آی‌تی‌من- علاوه بر قدرت سخت افزاری گوشی‌های بسیاری در بازار وجود دارند که از فناوری‌های جذابی همانند نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی، باتری با ظرفیت بالا و… پشتیبانی می‌کنند. بهره بردن از چنین فناوری‌هایی می‌تواند باعث افزایش محبوبیت دستگاه‌های تولید شده شود و این موضوع بر میزان فروش گجت‌ها تاثیر گذار است.

طی سال جاری فناوری‌های بسیاری به یک استاندارد برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و به همین دلیل است که شاهد وجود صفحه نمایش‌های بزرگ و با کیفیت، دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، شارژرهایی با توان بالا و… در دستگاه‌های پرچمدار کمپانی‌های مختلف هستیم.

RedMagic 6 Pro 
اولین دستگاه در لیست قدرتمندترین گوشی‌های سال 2021 متعلق به کمپانی ZTE است که از تراشه قدرتمند شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 888 بهره می‌برد. این چیپست در واقع یک تراشه ۵ نانومتری است که می‌تواند سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های موجود در فروشگاه‌های مختلف را اجرا کند. نکته جالب توجه در رابطه با این گوشی هوشمند این است که این دستگاه یک گوشی گیمنیگ (مناسب بازی) محسوب می‌شود.

با توجه به نتایج آزمایش‌های مختلف گرفته شده از این دستگاه می‌توان گفت که در حال حاضر سریع‌ترین دستگاه موجود در بازار RedMagic 6 Pro نام دارد؛ دلیل اصلی این موضوع این است که این گجت یک گوشی گیمنیگ محسوب می‌شود و در غیر این صورت گوشی‌های دیگر همانند iPhone 13 Pro Max شرکت اپل نیز برای خرید در اختیار کاربران قرار دارند که از قدرت سخت افزاری به شدن بالایی پشتیبانی می‌کنند. 

اما به دلیل اینکه این گجت تنها یک پرچمدار محسوب می‌شود نمی‌توان آن را با یک گوشی گیمینگ مقایسه کرد.

این گوشی با سه گزینه برای انتخاب حافظه به بازار عرضه شد؛ گزینه اول از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد.

نسخه دوم این گوشی هوشمند دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است که ۱۶ گیگابایت رم وظیفه مدیریت این دستگاه را بر عهده دارد. 

در حال حاضر گران قیمت‌ترین نسخه این گوشی هوشمند دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۸ گیگابایت رم است که این مقدار رم برای اجرای چند بازی سنگین به صورت هم‌زمان کافی است.

Asus ROG Phone 5 
ROG Phone 5 متعلق بهAsus  است و یک دستگاه گیمینگ محسوب می‌شود؛ به همین دلیل است که این گجت در لیست قدرتمندترین گوشی‌های سال 2021 قرار گرفته است. در بالا این موضوع اشاره کردیم که در حال حاضر بهترین تراشه موجود در بین تمام چیپست‌های عرضه شده در بازار متعلق به کمپانی کوالکام بوده و Snapdragon 888 نامیده می‌شود. این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ با پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد و همچنین سیستم عامل این دستگاه اندروید 11 بوده که در حال حاضر این سیستم عامل جدیدترین نسخه عرضه شده توسط گوگل است. کمپانی ایسوس تصمیم گرفت که یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت در این گجت قرار دهد تا بتواند توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

Xiaomi Black Shark 4 Pro 
دستگاه بعدی در لیست قدرتمندترین گوشی‌های سال 2021 متعلق به کمپانی شیائومی است که Black Shark 4 Pro نامیده می‌شود.
 
این گجت در حال حاضر سریع‌ترین دستگاه شرکت شیائومی به شمار می‌رود و به همین دلیل است که از بهترین فناوری‌های عرضه شده پشتیبانی می‌کند. 

این گوشی هوشمند نیز به سیستم عامل اندروید 11 و تراشه Snapdragon 888 مجهز شده است که در حال حاضر این سیستم عامل و پردازنده استفاده شده در گوشی شیائومی به عنوان جدیدترین سیستم عامل و تراشه شناخته می‌شوند.

این دستگاه دارای رم ۱۶ گیگابایتی بوده که به دلیل وجود گوشی‌های گیمینگ مشابه بهره بردن از چنین میزان رمی در این لیست چنان عجیب نیست. در کنار این سخت افزار بسیار قدرتمند شیائومی صفحه نمایش گوشی خود را به نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی مجهز کرده که استفاده از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی این گجت را برای کاربران لذت بخش‌تر کرده است.

 Samsung Galaxy S21 Ultra 
چهارمین دستگاه در این لیست متعلق به کمپانی سامسونگ است و یک گوشی پرچمدار محسوب می‌شود که به دلیل قدرت سخت افزاری بسیار زیاد می‌تواند بازی‌های سنگین را به راحتی اجرا کند. 

یکی از مشخصه‌های گوشی‌های گیمینگ این است که کمپانی‌های تولید کننده آن‌ها از دوربین با کیفیتی استفاده نمی‌کنند و به جای آن به باتری، قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش اهمیت می‌دهند.

در حال حاضر گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra قدرتمندترین دستگاه تولید شده توسط کمپانی سامسونگ به شمار می‌رود که به دو تراشه مجهز شده است. منظور از دو تراشه این است که در بعضی از کشورها شاهد وجود تراشه ساخته شده توسط کوالکام یعنی Snapdragon 888 خواهیم بود و در بسیاری از دیگر کشورها این دستگاه به چیپست تولید شده توسط سامسونگ یعنی اگزینوس مجهز شده است.

سامسونگ تصمیم گرفت که این گوشی را با رم‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه کند. همانطور که ذکر شد پشتیبانی از رم ۱۶ گیگابایتی در میان گوشی‌های گیمنیگ چندان تعجب آور نیست، اما این دستگاه گیمینگ نبوده و از آن به عنوان پرچمدار گران قیمت شرکت سامسونگ یاد می‌شود. 

این موضوع کامل عادی است که قدرتمندترین گوشی‌های سال 2021 از سیستم عامل جدید گوگل یعنی Android 11 بهره می‌برند.

 OnePlus 9 Pro 
در میان قدرتمندترین گوشی‌های سال 2021 یک دستگاه از برند وان پلاس نیز وجود دارد؛ گجت‌های محدودی در بازار وجود دارند که می‌توانند این گوشی هوشمند را شکست دهند. 

این گوشی هوشمند وان پلاس 9 پرو نامیده می‌شود که قدرت سخت افزاری آن توسط تراشه Snapdragon 888 تامین می‌شود. 

این گجت نیز همانند دیگر گوشی‌های موجود در بازار با سیستم عامل اندروید 11 به بازار عرضه شده و به همین دلیل می‌توان گفت که این دستگاه از جدیدترین سیستم عامل موجود بهره می‌برد.

این گوشی هوشمند دارای نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است که کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود یک گزینه را خریداری کنند. 

به علاوه در کنار حافظه داخلی این دستگاه رم ۸ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند از آن برای مدیریت چند برنامه یا بازی به صورت هم‌زمان استفاده کنند.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra
در حال حاضر آخرین دستگاه از سری گلکسی نوت شرکت سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra نام دارد و این کمپانی تصمیم گرفت که دیگر دستگاهی به این سری محبوب خود اضافه نکند و روی سری گلکسی S تمرکز کند. 

جالب است بدانید این گوشی هوشمند به تراشه Snapdragon 865 plus مجهز شده است و با این وجود همچنان این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود هنگام اجرای بازی‌های سنگین نشان می‌دهد.

اکنون این گوشی هوشمند برای خرید در بازار در اختیار کاربران وجود داشته و افراد می‌توانند نسخه گران قیمت مجهز شده به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی را خریداری کنند. 

ناگفته نماند که دو نسخه دیگر در بازار وجود دارد که از حافظه داخلی‌های ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برند.

 iPhone 13 Pro Max 
آخرین دستگاه در لیست قدرتمندترین گوشی‌های سال 2021 توسط کمپانی اپل طراحی شده و آیفون 13 پرو مکس نامیده می‌شود. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند و پنل آن از نوع Super Retina XDR OLED است. این گوشی هوشمند اولین دستگاه از برند اپل است که از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

این دستگاه به تراشه ۵ نانومتری تولید شده توسط کمپانی اپل مجهز شده است که کاربران می‌توانند با استفاده از این تراشه سنگین‌ترین بازی‌ها را به راحتی اجرا کنند، این تراشه A15 Bionic نامیده می‌شود. ناگفته نماند که در کنار این پردازنده یک چیپست به نام Apple GPU نیز وجود دارد که وظیفه پردازش گرافیک را برعهده دارد. نکته جالب توجه در رابطه با این پردازنده، پنج هسته‌ای بودن آن است که باعث ایجاد اختلاف چشمگیری در بخش گرافیک میان این دستگاه و دیگر گوشی‌های موجود در بازار شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۷۶۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما